آثار و کالاهای فرهنگی بر بستر فناوری های نوین تولید شود

دهنوی گفت: در همه بخش ها استفاده از فناوری های نوین یک اصل و ضرورت است و مقوله فرهنگ نیز از این امر مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد دهنوی» در اختتامیه سومین جشنواره کالاهای فرهنگی  «فیروزه» در استان گلستان اظهار کرد: در سال های اخیر نسبت به مقوله اقتصاد فرهنگ و فرهنگ خلاق کم توجهی شده است و از این ظرفیت بزرگ برای تولید ثروت غافل شده ایم.

 

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار گلستان گفت: مزیت های رقابتی متعددی در این استان وجود دارد. در کنار وجود اقوام و مذاهب مختلف در این استان، یک ظرفیت بزرگ دیگر در حوزه فرهنگی استان داریم و آن حسن همجواری با کشورهای منطقه است.

 

وی افزود: با توجه به قرابت های فرهنگی بین دو منطقه می توان آثار فرهنگی دو زبانه را تولید کرد تا علاوه بر تأثیرگذاری در فرهنگ بومی، بتوانیم با کشورهای همسایه نیز مناسبات فرهنگی خود را گسترش دهیم.

 

دهنوی بیان کرد: در همه بخش ها استفاده از فناوری های نوین یک اصل و ضرورت است و مقوله فرهنگ نیز از این امر مستثنا نیست.

 

وی گفت: باید تولید محتوای ما در حوزه فرهنگی بر بستر فناوری های نوین شکل بگیرد و در این بخش نیاز است که سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.

 

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ارزش افزوده ایجاد شده در بخش فرهنگ و فرهنگ خلاق می تواند به بهبود اقتصاد فرهنگ و هنر کمک کند.

 

وی با بیان اینکه در تولید آثار هنری و فرهنگی به نسل کودک و نوجوان کم توجهی شده است گفت: آثاری که در این رده سنی باشد پرفروش و دارای مخاطب بسیار خواهد بود و بخش خصوصی می تواند به این موضوعات ورود کند و خروجی خوبی هم از آن داشته باشد.
 

کد خبر 1144531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha