لزوم میثاق عملی  با ولایت و شهدا/راهکار مقابله با جنگ‌نرم بهره‌گیری از جهاد تبیین است

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با تأکید بر اینکه راهکار مقابله با جنگ‌نرم بهره‌گیری از جهاد تبیین است، گفت: میثاق با ولایت و شهدا به یک روز بر نمی‌گردد و باید تجدید عهد ما به صورت زبانی، اعتقادی و عملی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مهدی رحیم‌آبادی» عصر امروز (۱۴ بهمن) در مراسم میهمانی لاله ها که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در گلزار مطهر شهدای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: ملتی که ۵۰ سال پیش علیرغم داشتن همه ظرفیت‌های بالقوه‌ در بدترین شرایط قرار داشت، امروز بعد از ۴۳ سال در قله‌های عزت، عظمت نشسته است و جز این نیست که یک اسلام‌شناس فقیه و جامع شرایط، مخلص، مومن، انقلابی و زمان‌شناس به نام امام خمینی (ره) این انقلاب را با حمایت مردم رقم زد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر ضرورت شناخت ولی زمان در برهه کنونی، تصریح کرد: شناخت ولی مستلزم این است که هدف ولی شناخته شود، امروز خداوند متعال امام عصر (عج) را به عنوان ولی خود روی زمین برای ما ذخیره کرده برای برپایی حکومت جهانی است و پشتیبانی از نایب ایشان مقام معظم رهبری بر همه ما تکلیف است.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران و امروز جبهه مقاومت به وضوح لمس می کند که اگر در مسیر حاکمیت اسلامی و انقلابی حرکت کند عزت نصیبشان خواهد شد، بیان کرد: اما جهاد و مجاهدت دیروز طوری تعریف می‌شد و امروز به‌گونه‌ای دیگر تعریف می‌شود و ملت عزیز ایران در گذشته جهاد کرده و با مقاومت و ولایتمداری این عزت را پیدا کرده است برای رسیدن به حکومت جهانی باید همچنان مسیر مجاهدت خود را ادامه دهد.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی متمرکز شده است و امروز بوق‌های تبلیغاتی دشمنان علیه ایران در سراسر دنیا وجود دارد به وسیله امواج مختلف در داخل خانواده‌ها حضور پیدا کردند و متاسفانه به دلیل غفلت‌های مسئولان در چند سال اخیر و گاهی نبود مدیریت خانواده‌ها دشمنان توانسته‌اند اثرگذاری و اثربخشی خود را برای فرزندان ما داشته باشند.

 

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به ضرورت دفاع در جبهه جنگ نرم دشمن همانند دفاع در جبهه سخت و نظامی، افزود: نگاهی که به عکس مقدس شهدا می‌اندازیم از همه اصناف، اقشار و سنین در بین شهدا هستند، چون همه شهدا احساس کردند که جنگ شده و ولی آنان امر کرده بود، احساس تکلیف کردند که به میدان بروند.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اما در جنگ نرم، روایتگری صحیح و تبیین درست حق و باطل و در جنگ تفهیم نسخه آخرالزمانی پیروزی حق و باطل شاید احساس جنگ به همه ما دست نداده اما شهدا به ما می‌گویند میثاق ولایی با شهدا و ولی امرتان این است که همه باید احساس جنگ داشته باشد و سپس مجاهدت کنید که نوع جهادمان را هم ولی امر در عصر حاضر جهاد تبیین و روایتگری مشخص کرده است.

 

وی عنوان کرد: جهاد تبیین یعنی اینکه غرب و غربگرایان هیچ و پوچ هستند و امروز به اضمحلال تام نزدیک می‌شوند و جبهه مقاومت، ولایت و شهادت، جبهه عزت و عظمت در همه عرصه‌هاست که امروز بر کسی پوشیده نیست و ملت عزیز مقتدر ما این مسیر را ادامه می‌دهد.

 

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه راهکار مقابله با جنگ‌نرم بهره‌گیری از جهاد تبیین است، تأکید کرد: میثاق با ولایت و شهدا به یک روز بر نمی‌گردد و باید تجدید عهد ما براساس فرازهای دعای عهد به صورت زبانی، اعتقادی و عملی باشد و همه ما باید با پشتیبانی از ولایت فقیه در زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) مشارکت داشته باشیم.

 

گفتنی است، مراسم مهمانی لاله‌ها همزمان با سراسر کشور در محل گلزار شهدای بیرجند با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 1144542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha