امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شد

طی مراسمی در فرهنگسرای امام خمینی زنجان با حضور دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار زنجان ضمن تقدیر از زحمات محمدربیع احمدخانی، مدیر اسبق، امرالله حسنی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این آیین با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه از بینش ها و رفتارهای مادی و معنوی جامعه است، گفت: دشمن به دنبال تعییر این باورها و گرایش ها است.

 


امراله حسنی گفت: دشمن تلاش می کند با ابزارهای مختلف به انحراف اندیشه و نابودی اصول اخلاقی جامعه به ما ضربه بزند.

 


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جنگ نابرابر با دشمن هستیم که با شیوه های علمی اقدام به تبلیغ و انهدام نهادها و موسسات فرهنگی ما همت گماشته است.

 


حسنی با بیان اینکه دشمن در جنگ نظامی تجهیزات جبهه مقابل را هدف قرار می دهند، افزود: در جنگ نرم دشمن فکر  و اندیشه جامعه را از دورن پوک می کند.

 


به گفته وی، دشمن دصدد ترویج ناامیدی در جامعه است از اینرو اولویت من تزریق امید به جامعه خواهد بود.

 


حسنی افزود: چهل و سه سال از پیروزی انقلاب سپری شده است و ما متاسفانه در معرفی دستاوردهای انقلاب کوتاهی کرده ایم لذا یکی از ابزارهای تزریق امید به جامعه معرفی دستاوردهای انقلاب است.

 


اعتبارات امروز فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به 14 میلیارد تومان رسیده است

 


مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی  با اشاره به اینکه خدمت به نظام توفیق بزرگی است، گفت: علیرغم محدودیت های مادی، شیوع کرونا و فشارهای وارده بر هنرمندان روزها و ساعات خوشی را تجربه کردم.

 


محمدربیع احمدخانی با یادآوری اینکه فعالیت فرهنگی و هنری در کنار اصحاب فرهنگ و هنر شعف انگیز بود، افزود: در این مدت تلاش کردم با شناخت مسایل و برنامه ریزی مدون گره ای از کار هم استان های باز کرده و مرهمی بر مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر باشم.

 


وی با اشاره به اجرای 26 عنوان جشنواره متنوع در سال جاری گفت:  جذب اعتبارات فرهنگی و هنری از دیگر کارهای انجام شده در سنوات اخیر است به گونه ای که اعتبارات ما سال گذشته 3 میلیارد تومان بود که الان به 14 میلیارد تومان رسیده است.

 


به گفته این مسئول، تدوین دایره المعارف جامع استان در شورای فرهنگی استان، اختصاص یک میلیارد و 600 میلیون تومان به پروژه های آسیب های اجتماعی، اجرای 72 عنوان برنامه در کنگره 3535 شهید استان زنجان، انتشار فصلنامه فرهنگ زنجان به تعداد 5 شماره، برگزاری غزل دوسالانه منزوی به زبان ترکی و فارسی، تجهیز و تعمیر مجتمع های فرهنگی، تلاش در راستای ارتقا معیشت کارکنان و اصحاب فرهنگ و هنر، جذب 24 میلیارد تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی و واریز به هنر کارت و بیمه هنرمندان از دیگر اقدامات انجام شده در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

 


در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات محمدربیع احمدخانی، امرالله حسنی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منصوب شد.

کد خبر 1144568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha