بیش از ۲۰۴ هزار پرونده قضایی در چهارمحال و بختیاری مختومه شد

بهرامی از ورود ۲۰۶ هزار و ۸۳۰ فقره پرونده در دادگستری استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۴ هزار و ۲۵۰ فقره مختومه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمدرضا بهرامی» امروز (پنجشنبه ۱۴ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران این استان که در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ هزار و ۳۰۴ فقره پرونده وارد دادگستری استان شد که ۱۸۵ هزار فقره آن مختومه شده بود.

 

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در خصوص پرونده های وارده به شورای حل اختلاف استان نیز گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۵۲ هزار و ۷۲۲ فقره وارد شده که ۵۲ هزار و ۸۹ مورد آن مختومه شده و ۱۱ هزار و ۳۶۵ مورد نیز در شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

 

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، ابلاغ الکترونیکی پرونده‌های قضایی را از اقدامات مثبت برشمرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۸۸ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیک و بدون مراجعه حضوری ابلاغ شده است که این موضوع نه تنها در رعایت امانت موثر است بلکه در کیفیت ابلاغ و رعایت اطمینان نیز گام موثری به شمار می رود.

 

بهرامی خاطرنشان کرد: همچنین در دادرسی الکترونیکی افراد دیگر در دادگاه حاضر نمی‌شوند بلکه با استفاده از فضای مجازی در دادگاه مطلب ارائه می دهند که این موضوع اغلب برای زندانیان اجرا می‌شود.

 

وی متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در سال گذشته را ۱۲۱ روز اعلام کرد و افزود: این رقم در سال جاری به ۹۶ روز کاهش پیدا کرده است.

 

بهرامی نوبت دهی الکترونیک را از خدمات قابل توجه دادگستری استان برشمرد و گفت: البته نوبت دهی به صورت حضوری هم انجام می گیرد اما بنا بر نوبت دهی الکترونیکی قرار گرفته است.

 

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۱۷ مورد پابند الکترونیکی در استان به زندانیان واگذار شده و حدود چهار هزار مورد مرخصی در مناسبت های مختلف به زندانیان اعطا شده است.

 

کد خبر 1144577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha