روزانه ۱۲۰ بیمار جهت گرفتن تست به مراکز کرونا مراجعه می کنند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: روزانه ۱۲۰ بیمار جهت گرفتن تست به مراکز کرونا شیروان مراجعه می کنند.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: تعداد موارد بستری کرونایی روند ثابتی دارد اما تعداد مراجعین سرپایی سیر صعودی دارد و روزانه به طور میانگین  ۱۲۰ بیمار جهت گرفتن خدمت به مرکز منتخب شهرستان مراجعه می کنند.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان عنوان کرد: درصد تست های مثبت سرپایی و بستری این شهرستان نسبت به دو هفته گذشته، ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد مراجعان سرپایی جهت خدمت رسانی بهتر به مردم از روز شنبه یک پایگاه تست رپید در ابتدای خیابان ورزش (سالن ورزشی زینبیه) به مجموع پایگاه های نمونه گیری شهرستان اضافه شده است.


وی اضافه کرد: اینک در شیروان یک پایگاه تست (پی سی آر) و سه پایگاه تست رپید در خیابان های رزاز شمالی، جمهوری و ورزش فعال می باشد.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: با توجه به پوشش بالای دو دُز واکسن کرونا در جامعه، این خوش بینی در بین مردم عزیز  ایجاد شده که  سطح ایمنی نسبی به حدی بالاست که ابتلا به بیماری اتفاق نمی افتد  این در حالی است که واکسیناسیون می تواند مانع مرگ و میر و بدحال شدن  بیماران شود اما مانع از  ابتلا به ویروس نمی شود.


هاشمی افزود: مردم باید متوجه خطر بحرانی باشند و از ورود به تجمعات و حضور در مراسم  شلوغ پرهیز کنند، علاوه بر این ماسک نقش مهمی در جلوگیری از انتشار بیماری دارد و توصیه می شود افرادی که زمان تزریق دُز سوم آنها فرا رسیده است، حتما  برای دریافت  واکسن مراجعه کنند  زیرا تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال کرونا می شود.


به گفته وی جدای از  مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در مصلای امام خامنه ای در ۶ پایگاه شهری و در کلیه خانه های بهداشت روستایی نیز تزریق واکسیناسیون قابل انجام است.


 

کد خبر 1144647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha