ناهماهنگی بین دولت آسیب زا است/  اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور برای گیلان تصویب شد

ایت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت با در سفر رئیس جمهور به گیلان، اولویت های استان مطرح و اعتبارات خوبی برای گیلان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی»‌ در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 15 بهمن) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، با گرامیداشت دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب، گفت: انقلاب به سختی به دست ما آمده است.


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: نباید غفلت کنیم که انقلاب با خون شهیدان و رنج و سختی به دست آمده و وظیفه داریم برکات انقلاب را تبیین کنیم.


وی با بیان اینکه ادامه انقلاب این مشکلات را نخواهد داشت، گفت: مردمی آگاه و بصیر داریم و گرونه های سختی مانند جنگ هشت ساله و تحریم جهانی را پشت سر گذاشته ایم.


 فلاحتی افزود: دشمن تلاش می کند در جنگ اراده ها ضربات سختی به حکومت اسلامی وارد کرده و مردم را از دین و انقلاب و ولایت دور کنند که تاکنون موفق نبوده است.


وی اظهار داشت: دشمن در تمام عرصه ها عقب نشینی کرده و امروز تفاله های آنان و جوجه صهیونیست ها به سر کار آمده اند که نابود خواهند شد.


امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: ایران پر از زنان و مردان عاقل و دارای فرهنگ دلاوریست و اگر مردم بخواهند در مسیر بمانند باید از معنویت و ایام معنوی ماند رجب بهره ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با انتقاد از گرانی های موجود در حوزه کلان و کالاهای خرد، گفت: گرانی یک شبه و یک روزه به وجود نمی آید و البته دولت در حال تلاش است تا بازار از کالاهای اساسی خالی نشود.


وی همچنین افزود: امیدواریم افزایش حقوق کارگران و کارمندان متناسب با تورم باشد.


فلاحتی اعلام کرد: از عوامل ایجاد کننده شرایط بد اقتصادی امروز، گره زدن شرایط کشور به متغیرهای خارجی مانند برجام است.


وی بی مهری به اقتصاد مقاومتی از دیگر عوامل شرایط بد اقتصادی برشمرد و گفت: نبود هماهنگی بین نیروهای دولتی هم باعث شد کشور شرایط اقتصادی خوبی نداشته باشد.


امام جمعه رشت اذعان کرد: ناهماهنگی بین نیروهای اقتصادی دولت آسیب زاست.


وی یادآور شد: ثبات در قیمت اقلام اساسی مورد نیاز جامعه انتظار مردم از دولت و مسئولان است.

 

فلاحتی به سفر رییس جمهور به گیلان اشاره و اطهار کرد: در این سفر اولویت های گیلان مطرح و اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته شد.


وی از اختصاص یک هزار و 600 میلیون تومان  برای کشاورزی گیلان خبر داد و گفت: برای ساماندهی پسماند 120 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فاضلاب رشت و دو رودخانه گوهر رود و زرجوب آسیب های زیست بومی فراوانی متوجه رشت کرده است، اعلام کرد: سراوان، پسماند 43 سال مردم رشت و شهرهای اطراف را در خود جای داده است.


وی گفت: وضعیت پسماند و دو رودخانه رشت تا پایان 1401 ساماندهی می شود.


فلاحتی خاطرنشان کرد: 2 هزار میلیارد تومان برای راه ها و 650 میلیارد تومان برای راه آهن رشت به انزلی اختصاص یافت.


وی گفت: در همین سفر هزار میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان در گیلان در نظر گرفته شده است.


امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: به استاندار تاکید کردم بخشداران و معاونان فرمانداران از جوانان باشند.  

 

 

وی تصریح کرد: اصحاب فتنه و بانیان وضع موجود جایی در این ملت نخواهند داشت.

 

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: باید به جوانان کار یاد داد تا در صورت نیاز، کشور با خلا نیروهای مدیریتی مواجه نشود.

کد خبر 1144706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha