ایستادگی در مقابل قدرت های استکباری و حمایت از مظلومان مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت یاسوج گفت: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال و ایستادن مقابل قدرت های استکباری برای حمایت از مظلومان در جهان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید علی صالح موسوی اعظم» امروز (۱۵ بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: هیچ زاد و توشه ای در دنیا و آخرت بهتر از پارسایی که انجام واجبات و ترک محرمات است، وجود نخواهد داشت.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه همه انبیاء الهی سعادت، خیر و رحمت برای همه جوامع بشری و انسان ها را می خواستند، گفت: سفارش همه انبیا و اولیای الهی در هر برهه از زمان سفارش و توصیه به پارسایی است.

وی در ادامه، یادآور شد: در سرای دیگر برخلاف این دنیا که ابرار و جنایتکاران در کنار هم زندگی می کنند، صف بندی ها متفاوت است، مومنین و مومنات در یک صف قرار دارند و فجار در یک صف قرار می گیرند و این گروه به صورت یکسان از نعمت های الهی برخوردار نیستند.

حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: بعضی افراد زحمت می کشند ولی نتیجه ای که عاید آنها شود ندارند، این افراد زحمت کش هایی در دنیا هستند که مزد و پاداش در سرای آخرت ندارند که یا اعمال آنها ناروا بوده یا کارهای آنها فقط برای ریا و خودنمایی انجام شده است.

خطیب موقت جمعه یاسوج ابراز داشت: بیشترین مصداقی که شامل این انسان‌های رسوا و زحمت کشان در دنیا بدون اجر و مزد می شود، کسانی هستند که دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند.

وی افزود: امام صادق علیه السلام می فرماید «این گروه از افراد اگر تمام عمر خود را در عبادت به سر ببرند ولی دشمنی بان ائمه اطهار داشته باشند، این افراد روی سعادت را نخواهند دید».

حجت الاسلام موسوی اعظم تاکید کرد: این افراد برخلاف مومنین و مومنات که از انواع و اقسام نعمت های خداوند تبارک و تعالی برخوردار می شوند، با صورت در آتش جهنم انداخته خواهند شد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه آتش جهنم برای کسانی بوده که به مبدا و معاد ایمان و باور نداشته و ندارند، تصریح کرد: افرادی که چهره‌ای شاداب داشته، دارای بهجت و بهترین حالت و خوشحالی هستند، این افراد اهل اطاعت و باوربه خدا بودند و از او اطاعت می‌کردند و می دانستند که سرای دیگری نیز وجود دارد و کارهای آنها مطابق با موازین الهی بود و این افراد دارای نعمت های گوناگونی در بهشت هشتند و بهترین درجات بهشت نصیب آنها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که اهل ایمان یقین و باور بودند و از روی میل به عبادت خداوند روی می آوردند و با حالت تنفر از معاصی رویگردان بودند، این افراد از کارهای دنیوی خود در سرای آخرت راضی خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به اینکه نخستین گروهی که وارد جهنم می شوند افرادی هستند که غیبت می کنند، گفت: این افراد دو گروه هستند یکی کسی غیبت را می‌گوید و دیگر کسی که غیبت را گوش می دهد که هر دو گناهکار محسوب می‌شوند.

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، افزود: با طلوع دهه فجر عده ای خواستار جدایی ملت از ارتش شد، اما امام خمینی (ره) با درایت و هوشیاری پیوند میان مردم و ارتشیان را محکم تر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال و ایستادن مقابل قدرت های استکباری برای حمایت از مظلومان در جهان بود.

 حجت الاسلام موسوی اعظم افزود: استقلال و قرار دادن خداگرایی در مقابل انسان محوری غربی از دیگر دستاوردها و تدبیر انقلاب اسلامی بود که به دست ما ایرانی ها رقم خورده و با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

خطیب موقت جمعه یاسوج با تبریک آغاز ماه رجب به مسلمانان جهان، اظهار کرد: در این ماه روزه گرفتن، نماز خواندن، احسان و نیکی و حفظ زبان و چشم از گناهان از جمله مواردی است که مورد تاکید قرآن و پیامبر اسلام قرار گرفته است.

وی با تسلیت شهادت امام هادی (ع)، یادآور شد: این امام همام همه معارف امام شناسی و توحید را در زیارت جامعه کبیره بیان کرده که از بهترین کتاب های مورد نیاز جامعه امروزی است.

حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: این ملت همواره در دامن خود جوانان حق خواه، حق طلب، پایبند به عدل، انصاف، ایمان و تقوا را رشد داده و این صحنه ها برای تاریخ ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

کد خبر 1144798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha