از معرفی شهدای انقلاب تا رسیدگی بچه‌های کانون ذوالفقار به محرومان در دهه فجر

کانون فرهنگی هنری ذوالفقار همزمان با ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی تدارک دیده است که از جمله آنها می‌توان به خاطره‌گویی مبارزان و معرفی شهدای انقلاب اشاره کرد. تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی نیز ازجمله برنامه‌های این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد علوی شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی در سال 78 با مجوز ستاد فهمای این استان فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 99 در طرح ملی «ایران قوی» موفق به کسب امتیاز 15 هزار شد و توانست در سطح شهرستان مقام اول را کسب کند. همزمان با رجب المرجب و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی این کانون فرهنگی هنری در سطح شهرستان تربت جام برنامه های گسترده ای را تدارک دیده است.

 

«علی ولی اللهی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد جامع علوی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: آذین بندی مسجد، برگزاری مراسم جشن انقلاب، برگزاری مراسم ندای تکبیر در شب 22 بهمن، خاطره گویی پیشکسوتان انقلاب، تجلیل از مکبرین مسجدی از جمله برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 

معرفی شهدای شاخص مسجد

مدیر کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد جامع علوی شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه روزنامه های دوران انقلاب همراه با معرفی شهدای شاخص دوران انقلاب در کانال مسجد در دستور کار قرار گرفت و هرشب قرائت یک صفحه از قرآن و هدیه به روح شهدای دوران انقلاب انجام می شود.

 

ولی اللهی به غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام توسط اعضای این کانون اشاره کرد و افزود: به مناسبت این ایام در مزار شهدا زیارت عاشورا نیز قرائت می شود و خاطره گویی نیز توسط پیشکسوت انقلاب و پدر یکی از شهدای دوران انقلاب انجام می شود.

 

 حمایت معیشتی از محرومین

مدیر کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد جامع علوی شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی به برنامه کمک های مومنانه توسط این کانون هم اشاره کرد و گفت: در همین راستا توزیع گوشت مرغ و بسته های معیشتی توسط اعضای کانون میان خانواده های محروم و بی بضاعت انجام می شود.

 

ولی اللهی یکی دیگر از برنامه های این کانون را بهره گیری از ظرفیت نوجوانان و جوانان در فعالیت های فرهنگی، مناسبتی و مذهبی برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر ایام الله دهه فجر در طول سال و در برنامه های مسجد نصب برگزیده هایی از وصیتنامه شهدا مسجد در محل تابلو اعلانات، تلاوت قرآن و هدیه ثواب آن هر شب به یکی از شهدای مسجد (نام بردن شهید قبل از قرائت)، برگزاری نشست های بصیرتی، اهدای کتاب، برگزاری محافل ادبی و نشست های نهج البلاغه شناسی و راه اندازی میز خدمت به همت اعضای کانون ذوالفقارانجام می شود.

 

وی با اشاره به رویکردها و برنامه های این کانون در دوران کرونا گفت: با توجه  به اینکه در کرونا، مشکلات اقتصادی فشارهای سختی به مردم وارد کرد، به همین منظور یکی از رویکردهای این کانون کمک به اقشار بی بضاعت این شهرستان است به طوری که در چندین مرحله بسته های معیشتی و غذای گرم میان 100 خانواده توزیع کرده ایم. همچنین این کانون در تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر و توزیع بسته‌های معیشتی هم فعالیت داشته است.

 

مسابقات اذان و تکبیر

مدیر کانون فرهنگی هنری ذوالفقار درباره دیگر برنامه های کانون خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات اذان و تکبیر، برپایی جلسات ختم قرآن کریم در مناسبت های مختلف، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تدارک برنامه های مختلف در مناسبت های معرفی زندگینامه شهدا در فضای مجازی، برگزاری اردوهای تفریحی به منظور ایجاد روحیه تعاون و همدلی در میان اعضای کانون با حضور بچه های مسجد از دیگر برنامه های این کانون است.

کد خبر 1144801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha