مهمترین دستاورد  انقلاب اسلامی؛ عزت و قدرت  برای هر ایرانی

حجت الاسلام رستگار با بیان اینکه مهمترین دستاورد خارجی انقلاب اسلامی به هم زدن معادلات مکتب های کمونیسم و امپریالیسم بود گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه داخل عزت، عظمت و قدرت برای ایران و ایرانی است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: تاریخ اسلام و حماسه های مرتبط با آن و آموزه‌های حرکت آفرین اسلام ناب، سرمایه‌های اصلی نظری و عملی در این انقلاب محسوب می شوند که منحصر به فرد بوده است. با پیروزی انقلاب، با هدایتگری های حکیمانه امام خمینی (ره) و حضور سراسری و شورانگیز مردم، طومار استبداد و استعمار در هم پیچیده شد و سبب شد سران استبداد و استعمار از صحنه تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های ایران اسلامی خارج شوند. انقلاب اسلامی با تکیه بر آموزه های تعالی آفرین اسلام، برقراری حکومت اسلامی به عنوان جایگزین نظام ستمشاهی را هدف قرار داد و با هدایت های امام خمینی (ره) و حضور همه جانبه مردم برای تعیین شکل حکومت، واژه «جمهوری اسلامی» را به عنوان نظام حکومتی مورد توجه قرار داد.

 

ریشه عقیدتی انقلاب اسلامی را باید در اسلام راستین و نبوی جستجو کرد، نفی استبداد و استعمار، نفی سلطه استکبار و مبارزه با استعمار، ظلم ستیزی، استقلال، پیشرفت و… از مفاهیم اعتقادی هستند که برای ملت ایران حرکت آفرین بودند، اسلام علاوه بر تحریک و بسیج مردم در تمامی ابعاد و مراحل انقلاب اسلامی، خط مشی های موردنظر را تعیین کرده و می کند. مؤثرترین بعد انقلاب را باید در رهبری امام (ره) جستجو کرد که با اتکا به آموزه های اسلام و حضور فراگیر و همه جانبه مردم، مسیر انقلاب را دنبال می کرد. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام حمیدرضا رستگار، امام جمعه شهر ایزدخواست شهرستان آباده به شرح زیر ارایه می شود.

 

پیروزی انقلاب اسلامی در سطح دنیا چه تحولی را برجای گذاشت؟

انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی در حوزه داخل و خارج از کشور دارد. مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه خارج از کشور برهم زدن معادلات و مکتب هایی که سیطره بر جهان داشتند مانند کمونیسم و امپریالیسم است. در دنیا دو مکتب یکی کمونیست و سوسیالیست حاکم بود که با ظهور انقلاب اسلامی مکتب کمونیسم که در شوروی سابق بود از بین رفت و اسلام به عنوان قطب سوم در کنار مکتب سوسیالیسم و کمونیسم قرار گرفت. امروز تقابل میان مکتب سوسیالیسم و اسلام است. به تعبیر دیگر تقابل میان اسلام و نظام استکبار است. این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه خارج از کشور بود که به حمدالله با به هم زدن معادلات مکتب های کمونیسم و امپریالیسم به بار نشست.

 

دستاورد های  انقلاب اسلامی در حوزه داخلی را توضیح بفرمایید؟

در حوزه داخلی دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد است و بزرگترین و شاید مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه داخل عزت، عظمت و قدرت برای ایران و ایرانی است. در سال 1332 وقتی کنفرانس تهران تشکیل می شود، روسای جمهور شوروی سابق، آمریکا، انگلیس بی خبر وارد ایران می شوند و به شاه ایران اطلاع نمی دهند و کنفرانس تهران را بعد از پایان جنگ جهانی برگزار می کنند و این نشان می دهد تا این اندازه ایران و ایرانی حقیر بودند و در کشور ایران شاه ایران را به کنفرانس راه نمی دهند.

 

نگاه کشورهای استعماری مانند آمریکا به ایران در زمان شاه چگونه بود؟

وقتی آمریکایی ها در زمان رضاشاه در مورد حق مستشاری حق توحش از ایرانیان می گیرند و ایران و ایرانی را وحشی محسوب می کنند اما با ظهور انقلاب اسلامی خداوند به ایران و ایران اسلامی عزت، قدرت، عظمت و شوکت داد. ایرانی ای که در زمان طاغوت حتی انسان محسوب نمی شد امروز دنیا روی ایران و ایرانی حساب جداگانه ای باز کرده است.

 

تفاوت میان حکومت ولی فقیه و دیگر حکومت ها چیست؟

 

ولایت فقیه دستاورد دیگر انقلاب اسلامی در حوزه داخلی است. حکومت ولایت فقیه به فرموده قرآن" إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا همانا خدا به شما امر می‌کند که امانتها را به صاحبانش باز دهید و چون حاکم بین مردم شوید به عدالت داوری کنید. همانا خدا شما را پند نیکو می‌دهد، که خدا شنوا و بیناست." خداوند امانات را به اهل آن می سپارد. امام صادق (ع) امانت را حکومت معرفی می کند. حکومت از دیدگاه دین مقدس اسلام حق امام معصوم است و غیر از امام معصوم اگر کس دیگری حکومت را در دست بگیرد، حکومتش نامشروع است. در زمان غیبت امام معصوم امام عصر (عج) حکومت حق ولی فقیه است و خداوند می فرماید حکومت را به دست اهل آن بسپارید. ما حکومت را به دست اهل آن به برکت انقلاب اسلامی سپردیم و آن حکومت ولایت فقیه است.

پاسخ این است که میان ماه من و ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است. اگر حکومت به دست اهل آن برسد ابتدا عدالت اجرا می شود و در تمام حوزه ها پیشرفت حاصل می شود. به برکت انقلاب اسلامی و حکومت مقدس نظام اسلامی و ولی فقیه و خون مطهر شهدا عدالت نسبی در کشور برقرار شده است و ادعایی نداریم که عدالت مطلق وجود دارد. با ظهور انقلاب اسلامی سازمان ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مستضعفان برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان تشکیل شد.

 

دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب را توضیح بفرمایید؟

از ثمرات دیگر حکومت ولایت فقیه پیشرفت در تمام زمینه ها است. به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس ولایت فقیه اکنون ایران اسلامی ما در زمینه صنعتی از رتبه 64 جهانی به رتبه 19 جهان ، در حوزه نظامی ایران اسلامی رتبه ششم جهان را کسب کرده است. از نظر پزشکی از رتبه 43 به رتبه دهم ، از نظر کشاورزی از رتبه سی ام به دهم در جهان ارتقا یافته است. از نظر راهیابی به علوم هوا و فضا انقلاب اسلامی از رتبه صفر به هشتم جهان ارتقا یافته و از نظر نانوتکنولوژی از رتبه صفر به رتبه سوم جهان رسیده است. از لحاظ زیردریایی از رتبه صفر به رتبه ششم دنیا ، از لحاظ اختراعات از رتبه 95 به رتبه دوم در تولید علم از رتبه صفر به رتبه چهارم جهانی ارتقا یافته است. تمام این نتایج ثمرات نظام ولی فقیه است که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

 

جایگاه ایران در میان کشورهای اسلامی  بعد از پیروزی انقلاب توضیح بفرمایید؟

 

به برکت انقلاب اسلامی ایران جایگاه خوبی در میان کشورهای اسلامی یافته است. علت اینکه 5+1 و کشورهای بزرگ دنیا حاضر به مذاکره با ایران هستند، علت آن این است که ایران دارای رتبه بالایی در جهان است والا کشور ضعیفی که از هر نظر پیشرفته نباشد، دیگران حاضر به مذاکره با او نیستند. هیچ فعالیتی امروز بدون اجازه ایران اسلامی ما در منطقه خاورمیانه انجام نمی شود. اگر داعش نابود می شود و سوریه آزاد و بخشی از کشور عراق که در تصرف داعش بود، آزاد و حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بر علیه اسراییل غاصب پیروز می شوند و یا حماس فلسطین دست برتر در مقابله با اسراییل دارند، تمامی این آثار از برکات جمهوری اسلامی و خط مشی نظام اسلامی است؛ پس ایران اسلامی ما در میان کشورهای دنیا به خصوص کشورهای اسلامی بسیا جایگاه بالایی دارد.

 

 

کد خبر 1144892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha