افزایش ۶ برابری مراجعات به بیمارستان‌های خوزستان / همه بیمارستان‌ها در آماده‌باش قرار دارند

سرمست با بیان اینکه میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۶ برابر شده است گفت: یکی دو هفته بعد با افزایش بیماران بدحال، تخت‌های بیشتری اشغال می‌شوند بنابراین باید همه بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (شنبه ۱۶ بهمن) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۶ برابر شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند افزود: در این مدت موارد بستری و فوت سه برابر شده اگرچه هنوز تعداد موارد فوت زیاد نیست.

 

وی با اشاره به اینکه البته ۲ هفته پس از افزایش موارد بیماری، موارد بدحال خود را نشان می‌دهند و سپس موارد مرگ هم بیشتر می‌شوند تصریح کرد: در هفته‌های آینده نیاز به تخت بستری خواهیم داشت.

 

سرمست اضافه کرد: وضعیت موارد بستری و ترخیصی تقریبا نزدیک به هم است اما یکی دو هفته بعد با افزایش بیماران بدحال، تخت‌های بیشتری اشغال می‌شوند بنابراین باید همه بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش باشند.

 

وی یاد آور شد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مناسبی نیست و با توجه به شیوع بیماری، در هر جمعی احتمال وجود بیمار وجود دارد، بنابراین باید حداقل از ماسک استفاده و از حضور در تجمع‌های غیرضروری پرهیز کرد تا تعداد بیماران کم و خدمات‌رسانی بهتر شود.

 

کد خبر 1145012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha