لزوم تشکیل گروه‌های جهاد تبیین در فضای مجازی و حقیقی

سردار قاسمی با تاکید بر اینکه باید گروه‌های جهادی تبیین و روایت‌گری را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: متاسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی خودمان را برای مردم ایران و سایر کشورها به درستی تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار«علی قاسمی» امروز (۱۶ بهمن) در آیین انتخابات مجمع جهادگران خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج مبتنی بر فرمایشات امام راحل است که به فریاد محرومان و مستضعفان برسید و از ابتدای انقلاب این حرکت شروع شده و منحصر به ایران نیست و امروز در سراسر جهان اسلام این حرکت کمک‌های مومنانه و کمک رسانی به محرومین و مستضعفان با الگوگیری از جوانان ایران اسلامی ادامه دارد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله جهاد در اسلام در کنار نماز، روزه و سایر واجبات یک رکن است، تصریح کرد: گروه‌های جهادی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی اولویت خود را در جهاد و کمک و خدمات‌رسانی به طبقات ضعیف جامعه قرار دادند.

 

سردار قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی ما معجزه خداوند متعال است همانطور که پیروزی انقلاب معجزه بود، بیان کرد: امام راحل می‌فرمایند «انقلاب ما انفجار نور بود» یعنی انقلاب ما برای از بین بردن فساد، گمراهی و ضلالت‌ها شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه به تعبیر امام راحل انقلاب اسلامی معجزه قرن بود، افزود: در شرایطی که ۲ بلوک شرق و غرب، جهان را در سیطره خود گرفته بودند و بر آنان سلطه داشتند، قدرت نرم معنوی به عنوان انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد و امروز هم بعد از ۴۳ سال مسیر پرمعنویت و اقتدار خود را ادامه می‌دهد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: جهانخواران و ظالمان اجازه نمی‌دهد که به همین راحتی حکومت الهی و اسلامی شکل بگیرد و با مرور تاریخ در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی(ع) هم دشمنی‌ها به وضوح بر علیه اسلام مشخص است.

 

وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت مجاهدان حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که انقلاب اسلامی ایران را بقا بخشیده و ادامه خواهد داشت.

 

سردار قاسمی، رمز تداوم انقلاب اسلامی را جهاد، ایثار و از خودگذشتگی مجاهدان و شهدا دانست و گفت: مقام معظم رهبری طی ۶ ماهه گذشته در دیدارهای مختلف با مسئولان و نخبگان جامعه بر جهاد تبیین تاکید داشتند و ما هنوز نتوانسته‌ایم دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی خودمان را برای مردم یران و سایر کشورها به درستی تبیین کنیم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: امروز متاسفانه افراد جنایتکار و فاسدی که سرمایه های این کشور را به تارج برده‌اند، از آن سوی مرزها هر روز برای ما شاخ و شانه می‌کشند و فرزند ناخلف پهلوی هر روز در بستر فضای مجازی که ایجاد شده حرف مفت می زند ولی ما نتوانسته‌ایم استقلال و آزادی و دستاوردهای انقلاب را برای جوانان خودمان تبیین کنیم، امروز خودمان از این ناحیه تردید و دچار ابهام هستیم و دشمن هم مستمر شبهه ایجاد می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید گروه‌های جهادی، تبیین و روایت‌گری را سرلوحه کار خود قرار دهند، عنوان کرد: این جهاد تبیین بخشی کار فرهنگی، بخشی آموزشی و بخشی هم کار خدمات‌دهی است.

 

سردار قاسمی ادامه داد: در زمینه جهاد فکری هم در گذشته تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و امروز هم در چتر رسانه‌ای دشمن ضعف و اشکال داریم که باید ترمیم کنیم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: باید در همین راستا گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر و گروه جهادی تبیین در فضای مجازی و حقیقی تشکیل شوند و کارهای تبیینی و فکری و فرهنگی انجام دهند.

 

وی تأکید کرد: همه آنهایی که انقلاب اسلامی را قبول و دوست دارند و دلشان برای انقلاب و اسلام و خون شهدا می‌تپد، باید به شدت کارهای فرهنگی و تبیینی در این جهاد دنبال کنند.

 

سردار قاسمی بر امیدآفرینی و بیان واقعیت‌ها و خدمات نظام در جامعه تأکید کرد و گفت: دشمنان اخیرا بر روی کمرنگ کردن غیرت دینی در جامعه ما تلاش می‌کند، در حالی که ما کارهای ارزشمند فرهنگی در کشور داریم که متاسفانه درست معرفی نمی‌کنیم و از آن طرف سازمان ملل و دشمنان طرفدار افراد انگشت شماری هستند که غیرت دینی را کنار گذاشته‌اند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه لیبرال‌های غرب‌گرا از همان ابتدای انقلاب به دنبال تغییر ذائقه مردم هستند تا همچنان وابسته به غرب بمانیم و در این بخش هم کوتاهی کردیم و ذائقه بخشی از مردم به خصوص جوانان به خاطر سهل انگاری ما که جهاد تبیین را انجام ندادیم، وابسته به غرب است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان به شدت به دنبال غیرفعال کردن محور مقاومت هستند چرا که این موضوع در جهان عظمت پیدا کرده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت بهترین کارایی را دارند و امروز موشک‌های جبهه مقاومت که قبلا توسط فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها تولید می‌کردند، عراقی‌ها و یمنی‌ها هم می‌توانند تولید کنند تا اسراییل را بزنند.

 

سردار قاسمی تصریح کرد: امروز دشمنان ما می‌خواهند یاران ما را در جبهه مقاومت نسبت به جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتماد و بدبین کنند که این موضوع هم نیاز به جهاد تبیین دارد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: امروز به دلیل شکست مختلف دشمنان و امریکا  و فراموش کردن این مهم، تمام توان رسانه‌ای دشمنان بر روی انقلاب اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن آن متمرکز شده است.

 

وی به ایجاد و تشدید اختلاف و دو قطبی سازی در جامعه توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: نفع و پیروزی دشمنان در این است که اختلاف ایجاد کنند و ما باید توجه کنیم که از این باب کمتر آسیب ببینیم.

 

سردار قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در چند سال گذشته اقدامات موثری در زمینه محرومیت‌زدایی داشته است، عنوان کرد: در سوادی آموزی به خصوص در بخش بانوان میانگین سواد ۳۵ درصد بود اما اکنون به ۸۵ درصد رسیده است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در قبل از انقلاب هفت دانشکده پزشکی داشتیم که امروز به ۴۷ دانشگاه افزایش یافته است و ۱۵ هزار دانشجو پزشکی قبل از انقلاب، امروز به ۱۸۰ هزار دانشجو رسیده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مقایسه آمار قبل و بعد از انقلاب به خوبی نشان می دهد که انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری داشته است که اطلاع‌رسانی آن به مردم باعث امیدآفرینی می‌شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1145022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha