استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی

جمالیان گفت: ۱۰ شهرستان استان مرکزی به وضعیت قرمز کرونایی در آمدند.

 

به گزارش خبرگزاری  شبستان از اراک، «سید محمد جمالیان» با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این روزها در جمع خبرنگاران، گفت : در آخرین اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی استان،10 شهرستان در وضعیت قرمز و دو شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با اشاره به اینکه شهرستان های اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان و محلات در وضعیت قرمز  و 2شهرستان زرندیه و کمیجان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند، افزود: سویه ی غالب کرونا در استان اُمیکرون است و با توجه به سرعت انتقال و عادی انگاری که در جامعه مشاهده می شد، رسیدن به چنین وضعیتی دور از انتظار نبود.

 

وی با تاکید بر اینکه همچنان هم می توان این موج را مدیریت و کنترل کرد، خاطر نشان کرد: برای شروع مقابله اصلا دیر نیست و می توان از همین امروز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و جدیت در استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون، هفته های پیش رو را روشن تر و امیدبخش تر کرد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: کودکان و افراد کم سن و سال بیشترین خطر ابتلا را دارند و بیشتر در معرض خطر هستند به همین دلیل به شدت به والدین و مسئولان مدارس توصیه می کنیم مراقب سلامت کودکان و نوجوانان باشند.

 

جمالیان همچنین با اشاره به اینکه زیرساخت های درمانی در استان با وجود گذشت حدود دو سال از شیوع این بیماری، مستهلک و نیروی انسانی،توان و انرژی روزهای نخست را ندارند؛ گفت: نیاز است مردم  بیش از پیش با کادر بهداشت و درمان همکاری داشته باشند و با هوشیاری و درایت با موج ششم و روزهای پایانی سال برخورد کنند.

کد خبر 1145102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha