تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی در جهان معاصر همچنان پابرجا و ادامه دار است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: الگوگیری ها و تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی در جهان معاصر همچنان پابرجا و ادامه دار است و همین امر استکبار جهانی را به وحشت انداخته است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، غلام محمد طاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۵۷ موازنه قدرت و معادلات سیاسی در عرصه جهانی را تغییر دادو ظهور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باعث تحول عظیم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شد و  ایران را به یک قدرت برتر منطقه‌ای و بازیگر توانمند در عرصه معادلات بین‌المللی تبدیل کرد.

وی همچنین به ابعاد جهانی و تاثیرات بین المللی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، در بیدارگری بسیاری از نهضت‌های اسلامی و جنبش‌های دینی، اصلی‌ترین نقش را در دهه‌های اخیر ایفا کرده است.

طاهری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آوازه این انقلاب و آموزه‌های آن نه تنها در منطقه گسترش یافت بلکه کانون توجه و الگوی بسیاری از کشورهای جهان و نقطه امید مستضعفین عالم قرار گرفت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد:  با وجود آنکه انقلاب‌های بسیاری در جهان روی داده است ولی انقلاب اسلامی ایران یک نمونه کامل، متفاوت و منحصر بفرد بود که باعث شناساندن و معرفی مجدد اسلام به جهان معاصر شد .

وی با بیان اینکه امروز مرزهای انقلاب اسلامی از مرزهای جمهوری اسلامی نیز فراتر رفته و این شجره طیبه مورد توجه و تحلیل بسیاری اندیشمندان و انقلابیون جهان قرار گرفته است، گفت:  الگوگیری ها و تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی در جهان معاصر همچنان پابرجا و ادامه دار است و همین امر استکبار جهانی را به وحشت انداخته است .

طاهری در ادامه به بخشی از دستاوردهای عظیم و پیشرفت‌های فراوان ۴۳ ساله کشور که با عقب گردهای متعدد آمریکایی‌ها همراه بوده است اشاره و عنوان کرد: با وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکای جنایتکار، در عرصه‌های مختلف آموزشی، دفاعی، پزشکی، صنعت هسته‌ای، نانوتکنولوژی، هوافضا، تولید دارو و غیره کارهای بزرگ و فوق العاده ای انجام شده است و ایام الله دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای بازخوانی دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره جهاد تبیین تذکراتی فرموده اند، افزود: جهاد تبیین مهمترین راهکار خنثی کردن توطئه دشمنان در قبال انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

طاهری ادامه داد: در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، همه افراد جامعه مسئولیت دارند و در شرایطی که دشمنان همواره تلاش دارند تا با سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق، دستاوردها و موفقیت‌های پرشمار کشور را کمرنگ نشان دهند، روشنگری و بازشناسی ابعاد برجسته انقلاب اسلامی برای نسل‌های سوم و چهارم باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه نقش نهادهای فرهنگی به خصوص ارگان‌هایی که با جوانان کار می‌کنند بسیار حساس و سنگین است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان جهاد در عرصه تببین و روشنگری را به عنوان یک تکلیف مهم برای همه اقشار جامعه بویژه اصحاب رسانه ضروری دانست و افزود :در روشنگری مراقب باشیم مبادا مسیر انقلاب به نیازهای محدود و سطحی تقلیل پیدا کند و از اهداف و آرمان‌های بزرگ نظام غافل شویم.

وی گفت ریل گذاری انقلاب به سمت دستیابی به تمدن نوین اسلامی پایه ریزی شده است که با عنایات حق تعالی، رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و مجاهدت سرآمدان و نخبگان انقلابی در حوزه های مختلف، توفیقات بسیار مهمی در این مسیر محقق شده است.

طاهری در ادامه خاطرنشان کرد در راستای دستیابی به هویت حقیقی تمدن اسلامی، محور تمامی برنامه های کشور باید به سمتی برود که انقلاب اسلامی در همه ابعاد، از سطح قدرت منطقه‌ای فراتر رفته و تبدیل به قدرت جهانی شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب تنها حضور مدیران و نیروهای مومن، انقلابی،کارآمد و همسو با سیاست های دولت مردمی در رفع گرفتاری ها و حل مشکلات به جامانده از دولت قبل موثر و چاره ساز است، گفت: گام دوم انقلاب باید با نیروهای انقلابی و تازه نفس و ایده‌ها و ابتکارات جدید پیموده شود و بر روی کار ماندن بانیان وضع موجود و حتی تعلل و درنگ در تغییر این مدیران، با وجود ظرفیت های فراوان نیروی انسانی مومن، کارآمد و متعهد که در کشور وجود دارد، پذیرفتنی نیست.

وی تذکر و تاکید هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری در خصوص " ضرورت سرعتِ عمل در روند شکل گیری بدنه دولت و انجام امور " را به مثابه یک نسخه شفابخش برای مریض بدحال دانسته و افزود:  با توجه به انبوه مشکلاتی که دولت قبل برجای گذاشته، انتظار این است که بانیان وضع موجود هرچه سریع تر از بدنه مدیریتی کشور در سطوح مختلف کنار گذاشته شوند و تأخیر در این مهم باعث بر زمین ماندن کارها و امور جاری مملکت و خدای نکرده سبب آسیب به کشور و ملت خواهد شد.

طاهری با بیان اینکه رشد و بالندگی کشور وابسته به استفاده از سرمایه انسانی انقلابی ‌و کارآمد است، افزود استان سیستان و بلوچستان استانی سرشار از ظرفیت های انسانی متخصص و کارآمد است و از شمال تا جنوبِ استان نیروهای مومن ،انقلابی و متخصص فراوانی آماده خدمت به کشور و انقلاب هستند که لازم است برای برون رفت از وضع موجود و شکوفایی استان در بخش های مختلف ،از وجود آنان استفاده شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بحران آب در منطقه سیستان گفت: با وجود معاهده بین المللی با کشور افغانستان در خصوص حق آبه رودخانه هیرمند، متاسفانه وضعیت آب در سیستان همچنان بحرانی است و در این خصوص با مشکل جدی روبرو هستیم که لازم است، هم دستگاه دیپلماسی با پیگیری حق آبه و هم وزارت نیرو با بررسی و تدبیر آنی موضوع، راهکار مناسب برای تامین دائمی آب مورد نیاز در شمال استان را اتخاذ نمایند تا ان شاءالله بزودی شاهد بازگشت جریان آب در رودخانه هیرمند و دشت تشنه سیستان باشیم.
 
طاهری گفت: از ابتدای شکل گیری تا اکنون که دوره تابندگی و بالندگی انقلاب اسلامی ایران است، خون های پاک زیادی ریخته و خون دل های فراوانی خورده شده است. تکلیف همه ما پاسداشت آن خون های پاک و حراست از شجره طیبه انقلاب است.

وی  خاطرنشان کرد: تجربه و تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب شکوهمند اسلامی نشان داده است هر کجا افراد شایسته و انقلابی تصدی امور و مسئولیت ها را بر عهده گرفته اند پیشرفت و موفقیت و عزت به همراه داشته و هر کجا عکس این قضیه اتفاق افتاده است متاسفانه خسران و خسارت برای کشور بجای گذاشته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: با عزم راسخ دولت انقلابی و تبعیت از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اهداف و آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی قابل تحقق و عزت وسعادتمندی کشور و ملت نیز استمرار خواهد یافت و همه باید دست به دست هم تحت رهبری‌ حکیمانه معظم له، در مسیر پیشرفت کشور و اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت بقیة الله الاعظم گام برداریم.

 

کد خبر 1145132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha