اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان سنندج در ایجاد امنیت جامعه اثر مستقیم دارد

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان گفت: اثرگذاری مفید فعالیت‌ها و اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان سنندج در ایجاد امینت جامعه اثر مستقیم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مجتبی مقیاسی مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان در بازدید از زندان مرکزی سنندج و کانون اصلاح و تربیت، در جریان فعالیت‌های کارگاهی، تولیدات و صنایع دستی زندانیان و اقدامات فرهنگی قرار گرفت و با برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در حال انجام این مرکز از نزدیک آشنا شد و با مددجویان دیدار و گفتگو کرد.

 

وی با قدردانی از اقدامات سازنده مدیریت و کارکنان فعال در مراکز اصلاحی و تربیتی در بازسازی شخصیت زندانیان، عنوان کرد: اقدامات درخور توجه و ارزشمندی در حوزه‌های فرهنگی و اشتغال و توانمندسازی زندانیان در زندان مرکزی سنندج در حال اجرا است که نتیجه موثر آن بازگشت هدفمند مددجو به اجتماع است.

 

مقیاسی با اشاره به اینکه اثرگذاری مفید فعالیت‌ها و اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان سنندج در ایجاد امینت جامعه اثر مستقیم خواهد داشت، تصریح کرد: بنده به عنوان یک شهروند از این اقدامات موثر و سازنده تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

 

مقیاسی در پایان اعلام کرد: یکی از مشکلات اساسی زندان کمبود فضای فیزیکی مناسب است که امیدواریم به بزودی شاهد حل این مشکل باشیم.

 

 

مراد فتحی مدیر کل زندان‌های کردستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت پذیرفته و در حال انجام زندان‌های استان با عنوان این مطلب که اکثریت قریب به اتفاق زندان‌های استان از جمله زندان سنندج دارای ساختمان فرسوده و قدیمی هستند و فضای فیزیکی در اختیار جوابگوی جمعیت کیفری موجود نیست، خواستار حمایت از طرح احداث و انتقال زندان در خارج از محدوده شهری شد.

 

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: زندانبانی از مشاغل سخت و فرسودگی شغلی در این کار بالا است و سختی کار زندانبانی و آسیب‌های جسمی و روانی کارکنان شاغل در این مجموعه کارکنان را در معرض آسیب‌های جدی روحی و جسمی قرار می‌دهد که امیدواریم مسئولین به آن توجه ویژ ه داشته باشند.

کد خبر 1145179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha