۲۰۸  هکتار از اراضی تصرفی در خراسان جنوبی به بیت المال برگشت

حجت الاسلام نسائی زهان از برگشت ۲۰۸ هکتار از اراضی تصرفی در خراسان جنوبی به بیت المال خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای پلیس، ۷۵ درصد از سرقت‌ها در استان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی نسائی زهان» امروز (۱۷ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای امسال ۶۲ هزار پرونده کیفری به دادسراهای خراسان جنوبی وارد شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اشاره به رسیدگی به کشفیات ۶۷ تن مواد مخدر توسط مأموران پلیس در دادسراهای استان، ادامه داد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری تاکنون ۱۸ درصد افزایش را نشان می دهد و در این مدت هفت هزار و ۷۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‎اند.

 


وی به افزایش ۱۳ درصدی سرقت در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای پلیس، ۷۵ درصد از سرقت‌ها در استان کشف شده است.

 

حجت الاسلام نسائی زهان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی سرقت در کشور، تصریح کرد: هر چند میانگین افزایش سرقت در خراسان جنوبی پایین‌تر از نرم کشوری است ولی هدف ما ناامن کردن فضا برای هنجار شکنان امنیت مالی مردم است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در ادامه به وضعیت زندان های استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری خودزنی و اعتصاب غذا در زندان‌های استان نداشتیم.

 

وی از آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با همت خیران و ستاد دیه خبر داد و گفت: در سال گذشته انجمن حمایت از زندانیان استان مبلغ ۲میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به خانواده زندانیان نیازمند کمک کرده است اما این کمک ها از ابتدای سال جاری بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

حجت الاسلام نسائی زهان با تأکید بر حمایت از حقوق عامه، تصریح کرد: در این راستا ۲۰۸ هکتار از اراضی تصرفی به بیت المال بازگشت و وضعیت موتورسیکلت‌های توقیفی استان نیز تعیین تکلیف شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به نظارت بر بازار برای حفظ حقوق عامه، تأکید کرد: مسئولان مرتبط باید پیرامون وضعیت نهاده‌های دامی و ترک فعل‌هایشان پاسخگو باشند.

 

وی به پیگیری و ساماندهی سگ های بلاصاحب در مهلت زمانی یک ماهه در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه هزار و ۲۰۰ سگ جمع آوری و به پناهگاه حیوانات منتقل شدند اما هنوز سگ‌های رها شده‌ای در سطح شهر وجود دارند و اگر مسئولی در این خصوص کوتاهی کند با او برخورد خواهد شد.

 

حجت الاسلام نسائی زهان در پایان در خصوص ساخت و سازها در اراضی قدیم پادگان بیرجند، افزود: ساخت و ساز در این اراضی باید طبق قوانین و مقررات قانونی و طبق نظر شهرداری صورت گیرد.

 

کد خبر 1145239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha