نمونه برداری از۹۴۲مورد از محصولات مراکز تولیدی انجام شده است

قنبریان، از انجام ۹۴۲ مورد نمونه برداری از محصولات مراکز تولیدی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مرضیه قنبریان»، امروز(17بهمن)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در جهت آزمون مطابق با استانداردهای ملی مربوطه، ۹۴۲ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی استان انجام گرفته که به آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار ارسال شده است.

 

مدیرکل استاندارد استان افزود: بیشترین درصد نمونه برداری از واحدهای تولیدی به ترتیب مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع ساختمانی و صنایع شیمیایی است.

 

وی بیان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و تأسیسات گاز پر کنی نیز ۷۸۶ مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش استان انجام شده است.

 

قنبریان عنوان کرد: کارشناسان استاندارد با حضور در واحدهای تولیدی اقدام به بازرسی و نمونه برداری تصادفی از کالاهای تولید شده می‌کنند.

 

وی تأکید داشت: حضور مدیر کنترل کیفیت در تمام مراحل اعم از آماده سازی مواد اولیه، تولید محصول، کنترل کیفیت محصول نهایی، بسته بندی و انبارش از جمله موارد الزامی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل استاندارد استان یادآور شد: بر اساس ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد مجاز هستند به محل‌های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استانداردهای اجباری وارد شوند

 

کد خبر 1145455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha