بافت تاریخی و مجموعه زندیه سرمایه ای بزرگ برای کلان شهر شیراز است

فرخ زاده گفت: بافت تاریخی و مجموعه زندیه سرمایه ای بزرگ برای کلان شهر شیراز است و بافت های تاریخی و توجه به اقتصاد و اشتغال این میراث ارزشمند یکی از مهمترین اولویت های کاری شهرداری منطقه هشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، در بازدید از بافت تاریخی مجموعه زندیه گفت: بافت تاریخی و مجموعه زندیه سرمایه ای بزرگ برای کلان شهر شیراز است و بافت های تاریخی و توجه به اقتصاد و اشتغال این میراث ارزشمند یکی از مهمترین اولویت های کاری شهرداری منطقه هشت است.

رئیس کمیسیون گردشکری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اخیرا دیدگاه های مخرب و‌ خطرناکی در خصوص ناکارآمد نشان دادن فعالیت های در حال انجام در بافت تاریخی انجام و تخریب و سنگ اندازی در مسیر رونق اقتصادی و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و زیارت به بهانه های مختلف در حال شکل گیری است و باید مراقب اندیشه های برگرفته از مکاتب شرقی و غربی ظاهر فریب بود.

وی اضافه کرد: اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران به عنوان  محرک های و بازوهای اجرایی اقتصاد در کنار دولت  برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی زحمات متعددی را از طفولیت تا بزرگسالی متحمل شده اند و معرفی آنها به عنوان مرفهین بدون دغدغه، افراد برخوردار و‌ کم توجه به قشر ضعیف، کم توجه به دغدغه های دینی و فرهنگی و... برازنده یک نظام عدالت محور و پویا نیست.

فرخ زاده تاکید کرد: قشر بازاریان و هیئت های مذهبی در تمام برهه های گذشته در کنار دولت و ملت بوده و نقش موثری را ایفا کرده اند و  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در محقق کردن اقتصاد بدون نفت، بزرگترین راه برون رفت را گردشگری عنوان فرموده اند.

وی ادامه داد: زیست بوم محله محور و زنده نگه داری در کنار ارائه خدمات مطلوب و توجه ویژه به ساکنین بافت موجب  بالا رفتن رضایتمندی و افزایش حس تعلق و همکاری و در نتیجه رونق بخشیدن به این میراث ارزشمند است و باید به فعالیت های اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری در بافت تاریخی شیراز توجه کرد.

فرخ زاده بازسازی و مرمت اصولی بافت تاریخی را ضروری دانست و عنوان کرد: با حفظ، بازسازی، مرمت و رونق بافت های تاریخی، ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی موجود با حضور گردشگران، زائران‌ و‌ مجاورین در این بافت ها به حداقل رسیده و یک ظرفیت بی نظیر و خاطره انگیز برای مردم شهر و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی  ایجاد خواهد شد.

کد خبر 1145463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha