تشدید نظارت و اعمال محدودیت های کرونایی باتوجه به  وضعیت قرمز در شهرستان جهرم

زارعی از تشدید نظارت و اعمال محدودیت های کرونایی در شهرستان جهرم باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «نسرین زارعی»، امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) در جلسه ستاد کرونا شهرستان جهرم با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، گفت: اصناف باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را مورد توجه قرار دهند.

 

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا جهرم با اشاره به اینکه تمامی صنوف موظف به نصب کد QR در معرض دید عموم بوده و از ارائه افراد فاقد ماسک جلوگیری شود، افزود: همچنین به منظور جلوگیری از تجمعات رستوران ها، تالار های پذیرایی و فست فودها  باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی، نهادها، بخش خصوصی و اصناف در شهرستان مکلف هستند دز سوم واکسن کرونا را تا تاریخ ۲۰ بهمن ماه دریافت کنند، اظهارداشت: در شهرهای قرمز کرونایی یک دوم  کارکنان و سایر دستگاه ها نیز ۲ سوم به صورت دورکار فعالیت می کنند اما کارکنان بانک ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و مراکز درمانی به صورت کامل حضور دارند.

 

زارعی تصریح کرد: همچنین سالن های سینماها و تاتر باید با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت ۳۰ درصدی فعالیت کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به نظر کمیته علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرخصی کارکنان در صورت ابتلا به سویه جدید بیماری کرونا (اومیکرون) و تایید پزشک معتمد  پنج روز است و افراد به ویژه کارکنان پس از بازگشت به کار تا پنج روز مراقبت جدی برای زدن ماسک داشته باشند.

کد خبر 1145464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha