لزوم راه اندازی طرح «حریم بان» برای ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر شیراز

سلطانی گفت: در حوزه شهرسازی، تذکرات مختلفی داده شده و در خصوص بحث ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر شیراز طرح «حریم بان» باید راه اندازی می شد اما متاسفانه تاکنون خبری در خصوص راه اندازی آن نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی اکبر سلطانی»، امروز ( یکشنبه ۱۷ بهمن) در چهل و پنجمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: فرصت دادن به جوانان و حرکت به سمت گام دوم انقلاب، دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است با تکیه به ظرفیت جوانان مستعد انقلابی نسبت به تحول اساسی در شهرداری می توان اقدام کرد.

وی با اشاره به احداث پل های متعدد در شهر شیراز بیان کرد: متاسفانه با ساخت پل های مختلف شاهد ترافیک هستیم و سال های سال است در صدور پروانه، مردم شهر دچار مشکل عدیده بوده و در پایان کار مشکل 2 چندان می شود و مشکلات حقوقی شهرداری سر به فلک کشیده و در اکثر پرونده های ماده 38 شهرداری محکوم شده است.

سلطانی ادامه داد: هر ساله شاهد کاهش مساحت باغات شهر شیراز هستیم و ظرف مدت 15 سال حدود 50 درصد باغ های قصردشت کاهش یافته و تبدیل به ساختمان شده اند و شهرداری باید در این موارد به صورت جدی اقدامات لازم را به انجام برساند.

وی اضافه کرد: در حوزه شهرسازی، تذکرات مختلفی داده شده و در خصوص بحث ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر شیراز طرح «حریم بان» باید راه اندازی می شد اما متاسفانه تاکنون خبری در خصوص راه اندازی آن نشده است.

سلطانی تاکید کرد: در شورای ششم طرح های مختلفی به تصویب رسیده و مقرر شد تا منابع لازم در سال 1401 لحاظ شوداما جای تاسف است که شهرداری شیراز هیچ توجهی جدی  به مصوبات نداشته  و در بودجه  منابع مورد نیاز پیشنهادی تقریبا بودجه نادیده گرفته شده و امروز شیراز به برکت عملکرد مدیران سیاسی، عقب ماندگی جدی در تمامی حوزه ها دارد.

وی افزود: در بودجه 1401 توجه چندانی به پروژه های گردشگری، پارک بزرگ شیراز، پارک آبی، باغات بانوان و خانواده، سینماهای محله ای، باغ پرندگان و آسفالت کوچه های خاکی و ... نشده است.

سلطانی تصریح کرد: عدالت توسعه شهری از رویه های جدی شورای اسلامی شهر شیراز است اما در بودجه پیشنهادی شهردار شیراز حدود 50 درصد بودجه شامل مناطق مرکزی و غربی و متوجه 2 منطقه شهرداری است.

کد خبر 1145479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha