هزار و ۷۶۰ واحد مسکن مددجویی در گیلان احداث می شود

کمالی پور گفت: در سال جاری عملیات احداث هزار و ۷۶۰ واحد مسکن مددجویی در گیلان آغاز شد که در هفته دولت ۳۱۰ واحد بهره براری و در دهه فجر ۱۶۶ واحد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، سه پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و یک باب مسکن مددجویی کمیته امداد با 173 میلیون تومان اعتبار در انزلی افتتاح شد. 

 

*افتتاح سه پروژه راه روستایی

«اسماعیل قاسمی » یک شنبه( 17بهمن ) در آیین سه پروژه راه روستایی در انزلی گفت: این سه پروژه راه روستایی به طول چهار هزار و 600 متر مربع با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

 

بخشدار انزلی تصریح کرد: پروژه آسفالت راه روستایی در طالب آباد به طول هزار و 800 مترمربع از محل قیر رایگان با اعتبار چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری، پروژه آسفالت راه روستایی بشمن به طول هزار و 200 متر مربع با اعتبار بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها و پروژه عمران راه روستایی در روستای سنگاچین به طول هزار و 600 متر مربع با اعتبار سه میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

وی با اشاره به تخصیص سهمیه قیر رایگان به بنیاد مسکن جهت مشارکت دهیاری‌ها و شوراها خاطر نشان کرد: بزودی آسفالت معابر پنج روستا انجام شود با افزایش و تخصیص سهمیه و اعتبارات لازم پروژه‌های بیشتری در سطح روستاهای انزلی انجام خواهد شد.

 

*افتتاح یکباب مسکن محرومین در انزلی

«واحد موحدی فر » در آیین افتتاح یکباب واحد مسکونی مددجویی گفت: این واحد با 50 متر زیر بنا، 33 میلیون تومان از محل کمک بلاعوض کمیته امداد، 30 میلیون تومان از محل کمک بلاعوض بنیاد مسکن، 50 میلیون تومان از نسهیلات مسکن روستایی، 10 میلیون تومان ار تسهیلات صندوق امداد و ولایت و 50 میلیون تومان از کمک خیرین افتتاح شده است.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان بندرانزلی اظهار داشت:  طی 10 ماه گذشته چهار واحد مسکونی مددجویی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون ریال در انزلی تکمیل و احداث شد.

 

وی تاکید کرد: 30 مورد خدمات در بخش تعمیرات مسکن مددجویی 2 میلیارد و 78 میلیون ریال، در زمینه احداث آشپزخانه و سرویس بهداشتی 22 مورد خدمات به میزان پنج میلیارد و 352 میلیون ریال و در مجموع 56 مورد با 9 میلیارد و 280 میلیون ریال خدمات ارائه شده است.

 

*افتتاح 166 واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد گیلان در دهه فجر امسال

«علی اصغر کمالی پور » از افتتاح 166 واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد گیلان در دهه فجر امسال خبر داد تصریح کرد : در سال جاری احداث هزار و 760 واحد مسکن مددجویی در گیلان آغاز شد که از این 310 واحد در هفته دولت به بهره برداری رسید.

 

مدیر مسکن کمیته امداد استان گیلان اظهار داشت: در سال جاری عملیات احداث هزار و 760 واحد مسکن مددجویی در استان گیلان آغاز شد که در هفته دولت 310 واحد بهره براری و در دهه فجر 166 واحد آن و مابقی در سه ماه اول سال 1401 افتتاح و آماده واگذاری به خانواده های عزتمند امداد خواهد شد.

 

وی افزود: بیشتر این پروژه ها از محل تسهیلات بنیاد مسکن بوده و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به ازای هر واحد تا سقف 50 میلیون تومان می تواند مساعدت بلاعوض انجام دهد. صندوق امامت و ولایت کمیته امداد نیز با اعطای تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره تا سقف 30 میلیون تومان به خانه دار شدن خانواده های بی بضاعت کمک می کند و در این راه از مساعدت خیرین به هر میزان که بتوانند بهره می گیرد.

 

کمالی پور خاطر نشان کرد: کمیته امداد سرفصلی برای تهیه زمین ندارد و در روستاها بنیاد مسکن زمین را تهیه کرده و در اختیار مددجو قرار می دهد. در شهر نیز اگر خانواده‌ای زمین داشته باشد برای احداث مسکن به آنها کمک کنیم و خدمات نظام مهندسی، مجوز ساخت، امتیاز آب، برق، گاز و تلفن در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت.

 

*افزایش وام روستایی به 200 میلیون تومان

«رضا بلند پایه » در این مراسم گفت: در دولت سیزدهم مقدار وام روستایی به 200 میلیون تومان با سود پنج درصد و بازپرداخت 20 سال افزایش یافت و به دنبال آنیم که مشکل ضامن متقاضیان را به صورت سفته زنجیره‌ای حل کنیم و کسی که زمین دارد بدون مسکن نماند.

 

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی به امضای تفاهم‌نامه‌ بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه که در اواخر سال 99 منعقد شد طی آن به هر استان سهمیه‌ای برای احداث مسکن اختصاص یافت که سهم بندرانزلی از این تفاهم نامه احداث  28 واحد مسکن برای محرومین بود. از این مقدار هفت مورد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بود و تسهیلاتی که برای آنها در نظر گرفته شد، 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و 50  میلیون تومان وام با سود چهار درصد بود.

 

وی تاکید کرد: 80 میلیون تومان نیز از طرف کمیته امداد از محل اعتبارات بلاعوض برای احداث مسکن مددجویان و محرومین در نظر گرفته شد.

 

وی اعلام کرد: از دهه فجر سال گذشته تا امسال 74 واحد مسکن روستایی نیز از طرح ویژه بهسازی با اعتباری بالغ بر 645 میلیارد ریال مقاوم سازی شد.

 

*برگزاری محفل انس با قرآن

در مسجد آقا سید محمد نجفی انزلی نیز مراسم محفل انس با قرآن کریم به مناسبت دهه فجر با حضور وحید نظریان قاری بین المللی و طاها مرصادی قاری ممتاز گیلانی برگزار شد.

 

این مراسم به همت اداره اوقاف و امور خیریه بندرانزلی، آستان آقا سید محمد نجفی ، خانه قرآن شهری ترنج، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی اجرا شد .  

کد خبر 1145521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha