فیلم را بر اساس مستندات تاریخی ساختیم

کارگردان فیلم موقعیت مهدی گفت: همه آن چه در فیلم به نمایش درآمده مبتنی بر تحقیقات فراوان و مستندات تاریخی موجود است. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر در چهلمین جشنواره فیلم فجر برپا شد.

 

 

در این نشست هادی حجازی فر درباره حضور خود در این پروژه گفت: ابتدا قرار بود صرفا در فیلم بازی کنم اما پیشنهاد کارگردانی اثر در کنار بازی را مطرح کردم که مورد موافقت قرار گرفت. 

 

 

وی ادامه داد: پروژه اولید سریال و فیلم سینمایی، حدود دو سال به طول انجامید و بارها به دلایل مختلف متوقف شد. 

 

 

حجازی فر درباره این که تولید نسخه سینمایی پیش بینی شده بود یا نه، گفت: از همان ابتدا قصد داشتیم در کنار سریال، نسخه سینمایی اثر را هم داشته باشیم؛ به همین خاطر سکانس هایی را به طور ویژه برای نسخه سینمایی فیلمبرداری کردیم. سکانس هایی که در نسخه سریال یا وجود ندارند و یا به گونه ای دیگر فیلمبرداری شده اند. 

 

 

کارگردان موقعیت مهدی درباره هزینه تولید فیلم اظهار داشت: بر اساس قرار داد برای این پروژه سی میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که حدود یک سوم آن هزینه زیرساخت های جنگی فیلم شد. به طور مثال ما لوکیشن جزیره را بر مبنای مستندات بازسازی کردیم. 

 

 

این سینماگر درباره میزان وابستگی فیلم به شواهد تاریخی و مستندات چنین توضیح داد: همه آن چه در فیلم به نمایش درآمده مبتنی بر تحقیقات فراوان و مستندات تاریخی موجود است. ما حتی برای درک بهتر از عملیات های مورد اشاره در فیلم، یک مستند خارجی با همین موضوع را نیز بررسی کردیم. 

 

 

وی تاکید کرد: یکی از اهداف من برای تولید این فیلم، ثبت اثری مستند و دقیق درباره زندگی شهید مهدی باکری بود. 

 

 

حجازی فر همچنین افزود: از خیل رخدادهای آن سال ها، باید تعدادی را برای نمایش انتخاب می کردیم؛ به همین خاطر بالطبع برخی از وجوه شخصیتی شهید باکری متناسب با داستان پررنگ تر یا کمرنگ تر دیده شده است. 

کد خبر 1145522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha