کم کاری ها در حوزه خانواده فرهنگ عمومی و دینی را دچار مشکل کرده است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در بخش خانواده کم کاری کردیم که باید جبران شود؛ گفت: تا این بخش درست نشود فرهنگ عمومی و دینی دچار مشکل و شهر عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در نشست جمعی از بانوان فعال اجتماعی، فرهنگی و جهادی وجود انگیزه های قوی در آنان را توفیقی دانست که نصیب هر کسی نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: با ارزش ترین کارها، کار برای انسان است چه در رسیدگی به بُعد مادی و یا معنوی او است و در تقسیم بندی علوم و اینکه کدام علم بالاتر است، روشی وجود دارد و آن هر علمی است که موضوع آن انسان باشد.

 

 

با اشاره به اینکه برای همین در روایت، سودمندترین علم ها علم الادیان و علم الابدان عنوان شده؛ اظهار کرد: علم ادیان نگاه و روحیه یک انسان را سامان می دهد و قدرت مقاومت او را زیاد می کند که در برابر حوادث نهراسد؛ تصریح کرد: علم ابدان هم می خواهد مرض های جسمی انسان را برطرف کند.

 

امام جمعه کرمان سپس با اشاره به حدیث « الناس عیال الله» خدمت به مردم به عنوان خانواده خداوند را بااهمیت تلقی کرد و در ادامه، ضرورت مدیریت منابع را مورد تأکید قرار داد و گفت: ۶۰ درصد کرمان موقوفه و ثروتمندترین بخش هم موقوفه ها هستند. اما ایا این ثروت ارزش افزوده پیدا کرده؟ الان درست مدیریت می شود؟

 

 

 

وی ادامه داد: موقوفه ای داریم که در آن نوشته شده خانمی که با کوزه از قنات آب می آورد اگر پای او لغزید و کوزه اش شکست، برای او کوزه تهیه شود؛ ببینید تاکجاها برای وقف فکر شده اما چرا امروز موقوفات جوابگو نیستند؟ ما در افکار عمومی درباره وقف قانع نشدیم.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه وقف مهتر از خیریه است اما افکار عمومی درباره وقف می گوید، معلوم نیست دست چه کسی بیفتد و چطور استفاده کند و...؛ تصریح کرد: آنقدر بد برخورد کردیم که خیریه جای وقف را گرفته و این یعنی خوب مدیریت نکردیم.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به سازوکار قرارگاه فرهنگی سیدالشهدای مقاومت اشاره کرد و با بیان اینکه در این قرارگاه خانواده، مدرسه، دانشگاه، مسجد و حوزه محور است؛ افزود: هر کسی می تواند طرح های خود را به قرارگاه ارائه بدهد و قرارگاه پشتیبانی می کند اما برخی طرح های ارائه شده، طرح نیستند و فقط درخواست پول است.

 

امام جمعه کرمان در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه در بخش خانواده کم کاری کردیم و باید جبران شود و تا این بخش درست نشود فرهنگ عمومی و دینی دچار مشکل و شهر عقب مانده است؛ اظهار کرد:  در عمل به جایگاه مادر توجه نمی شود و در حوزه زنان اگر قرار است اتفاقی رقم بخورد باید توسط خود زن ها باشد و این امر باید با نگاه های دینی و اخلاقی و اعتقادی و بدون نگاه سیاسی و جناحی دنبال شود.

 


  

کد خبر 1145553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha