مصداق تشخیص عالم خاکی شهدا با همه فرق دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مصداق تشخیص عالم خاکی شهدا با همه فرق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم شهید ثامنی راد، و گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها با حضور حجت الاسلام نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت و فرماندار ورامین، بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و آحاد مردم شهید پرور ورامین برگزار شد.
حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در مراسم گرامی داشت شهدای مدافع حرم گفت: یادواره شهدا هر سال باشکوهتر از سال قبل برگزار می گردد و این موضوع بخاطر این است که یاد شهید هیچگاه از اذهان پاک نمی شود و مانند جریان عاشورا و شهیدان واقعه کربلا ماندگارتر از قبل می شوند.

وی افزود: حیات پیکره اسلام، به خون است و خون چیزی است که باعث جان می شود و هر فردی با سیدالشهدا عهد اخوت ببندد، مانند او ماندگار می شود.
حجت الاسلام نیک بین شهدای مدافع حرم را از ماندگارترین شهیدان دانست و تصریح کرد: ویژگی بارز و شاخص شهدای مدافع حرم این است که از دنیا اوج گرفتند و زرق و برق دنیا از چشمشان افتاد و تشخیص آنها در این زمان درست بود که شهید ثامنی راد را به سمت بهترین منزلگاه ابدیت هدایت کرد.
وی ادامه داد: تشخیص درست شهدا این بود که در حالیکه می توانستند در بهترین تفرجگاه های دنیوی باشند ولی رقه، دمشق و ... دیگر بلاد کشور سوریه را برای دفاع از اسلام انتخاب کردند و مصداق تشخیص عالم خاکی شهدا با همه فرق داشت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امام راحل در زمان مبارزه با پهلوی هیچگاه از تکلیف و تشخیص خود کوتاه نیامد و این تکلیف و تشخیص درست سبب ماندگاری ایشان شد و هر کسی به کاروان سید الشهدا (ع) وصل شود   در عالم چنان ماندگار می شود می گردد که هیچ پاک کننده ای قدرت پاک کردن او را نخواهد داشت.
حجت الاسلام نیک بین در پایان بیان داشت: اگر می خواهیم اهل بیت علیهم السلام از ما رضایت داشته باشند باید اهل منزل از ما راضی باشند و وقتی از خانواده شهدا در خصوص اخلاق معنوی و رفتاری شهیدان سوال می گردد رضایت مندی اخلاقی و رفتاری بالایی  از شهیدان خود داشتند
لازم به ذکر است، شهید مهدی ثامنی راد روز ۲۲ بهمن سال ۹۴ در شهر حلب سوریه بدست عناصر داعش به فیض شهادت نائل آمد و در پایان این مراسم از اسم نوشته این شهید توسط همسر و دختر این شهید و مسئولین حاضر در مراسم رونمایی شد.

کد خبر 1145558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha