عملیات برف‌روبی در ۷۰ روستا انجام شد

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: عملیات برف‌روبی در ۷۰ روستای شیروان انجام شد.

«حمید جوان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: عملیات برف‌روبی ۷۰ روستای بخش سرحد و قوشخانه این شهرستان در ۱۲ محور روستایی به طول ۳۵۰ کیلومتر  انجام شد و جهت خدمات رسانی بهتر به مترددین، ۷۵ تُن شن و نمک پاشی توسط عوامل راهداری شیروان صورت گرفت.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان اضافه کرد: با توجه به اعلام آماده باش ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان، ۲۵ نیروی راهداری با ۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین جهت خدمات رسانی بهتر به روستاییان آماده باش و فعالیت داشتند.

 

جوان خاطرنشان کرد: اینک تردد در تمامی راه های روستایی این شهرستان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر است ولی جهت جلوگیری از هرگونه حواث احتمالی توصیه می شود مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند و برای عبور در مناطق کوهستانی مجهز به وسایل گرمایشی به همراه زنجیر چرخ باشند.

 

وی عنوان کرد: طی بارش ها و کولاک برف از شب گذشته تاکنون ارتفاع برف در برخی از مناطق روستایی این شهرستان از جمله روستای خیرآباد واقع در بخش قوشخانه شهرستان به ۴۰ سانتی متر رسیده است.

 

جوان تصریح کرد: ارتفاع برف در سایر مناطق ۲۰ سانتی متر بوده که با وجود کولاک برف، عوامل راهداری همواره در تمام محورها حضوری فعال داشتند و با اقدامات به موقع از جمله برف‌روبی و نمک و شن پاشی هیچ کدام از راه های روستایی شهرستان طی این مدت مسدود نشد و همچنان تردد در کلیه محورها در حال انجام است.

 

کل راه های روستایی شهرستان شیروان اعم از آسفالته، شوسه و خاکی ۹۷۸ کیلومتر است که ۴۳۰ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان آسفالت است.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

کد خبر 1145587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha