رشد ۳۵۵ واحدی شاخص کل بورس

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۳۵۵ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۳ واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 27 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 355 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 283 واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 219، کاما با 50، سیمرغ با 32، تاپیکو با 20 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شتران، کمنگیر، خودرو به ترتیب با 85، 25، 22 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، غنوش - نوش‌ مازندران‌، خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌، كاما – باما، حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس و فسبزوار - پارس فولاد سبزوار در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 27 بهمن) شاخص کل فرابورس با 15 واحد رشد  در ارتفاع 17 هزار و 545 واحی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فزر - پويا زركان آق دره، تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، گدنا - تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدك، چخزر - صنايع چوب خزر كاسپين، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و حسير - ريل سير كوثر در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (دوشنبه 25 بهمن) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 2240 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 278 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۳۶۱  واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، به یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۷ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۱۶  واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۶۸۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۶۳۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۰۰ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۱۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۲۱۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۱۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۶۰۳ واحد افزایش به رقم ۹۷۸ هزار و ۵۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۴۱۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۵ هزار و ۱۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح دوشنبه 25 بهمن نمادهای فارس، فولاد، فملی، فسبزوار، خودرو، خاهن، کمنگز به ترتیب با 1722، 366، 200، 120، 30، 28، 22 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح دوشنبه 25 بهمن نمادهای فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، فارس - صنايع پتروشيمي خليج فارس، لپارس - پارس‌ الكتريك‌، خودرو - ايران‌ خودرو، غنوش - نوش‌ مازندران‌، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات دوشنبه 25 بهمن بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، نوری و وپاسار با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، رمپنا و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار دوشنبه 25 بهمن بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شلعاب(لعابیران‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاهن، شاملا، خفنر و تکشا بود. همچنین نماد معاملاتی بشهاب(لامپ‌ پارس‌ شهاب‌) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونفت، زمگسا، ولکار و پاسا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۴۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۴ هزار و ۱۸۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1145655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha