راهیابی ۱۲ نخبه همدانی به اردوی آماده سازی مسابقات جهانی مهارت

مختاران ، از راهیابی ۱۲ نفر از کارآموزان نخبه مهارتی استان به اردوی آماده سازی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شانگهای چین خبر داد.

«وهب مختاران» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  سازمان آموزش فني و حرفه اي ، هر ساله مسابقات ملي مهارت را با هدف تلاش براي تقويت روحيه خودباوري در جوانان، ايجاد خلاقيت و نوآوري در ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي، فرهنگ سازي و ايجاد بستري مناسب براي رقابت سالم و توسعه کارآفريني برگزار می کند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان  افزود: ايجاد انگيزه در نيروي کار، ارائه فرصتي براي نمايش توانمندي و شايستگي جوانان، ايجاد سازوکارهاي لازم براي بالابردن مهارت هاي ملي در سطح بين المللي و برقراري تعامل بين نيروي کار و محيط دنياي واقعي کار را مهمترین ویزگی مسابقات بیان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای المپیاد ملی مهارت شناسایی نخبگان و کشف استعدادها در بین جوانان و نوجوانان می باشد ، بیان کرد:در صورت موفقیت این عزیزان بعد از اتمام اردو نفرات برتر به مسابقات جهانی در کشور چین اعزام خواهند شد.

 

وی افزود: دعوت شدگان در رشته های اتصالات چوبی،  آجرچینی، کاشی کاری دیوار و کف،  طراحی مهندسی مکانیک،  صافکاری خودرو،  نقاشی خودرو ،کنترل صنعتی،   فناوری خودرو،  فناوری طراحی گرافیک،  فناوری مد،   و راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار  به رقابت خواهند پرداخت.

 

لازم به ذکر است، مسابقات جهانی مهارت هر دو سال يك بار و با حضور جوانان کشورهای مختلف جهان برگزار مي‌ شود.

 

کد خبر 1145680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha