نیازمند حضور نخبگان در مسیر توسعه خوزستان هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت های این استان در بخش‌های مختلف گفت: در مسیر توسعه خوزستان نیاز به کمک نخبگان و کارشناسان داریم تا بتوانیم در اقتصاد و کسب و کار استان تحول ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آقارضا فتوحی» امروز در سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان را بیش از این می‌توان آباد کرد لذا در این مسیر نیاز به کمک نخبگان و کارشناسان داریم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان سرزمین فرصت‌هاست و منابع موجود در آن در کمتر جایی از دنیا وجود دارد افزود: انسان‌هایی که اثرگذار باشند و به ایده خود پافشاری کنند باعث پیشرفت و توسعه می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: در راستای جهش تولید باید نسبت به گذشته اقدامات بیشتری با تلفیق صنعت، کشاورزی و خدمات در استان خوزستان صورت گیرد و با نوآوری فعالیت‌های اقتصادی را انجام دهیم.

 

فتوحی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد منابع کشور در خوزستان است عنوان کرد: خوزستان اولین استان کشاورزی کشور بوده و استانی است که ۷۰ درصد مایحتاج غذایی کشور از مرزهای آن وارد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه خوزستان پتانسیل بالایی دارد اذعان کرد: مرزهای مشترکی بین خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد به همین منظور باید به فکر فعالیت بیشتر در بازارهای این کشورها باشیم، کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق پتانسیلی برای فعالیت‌های تجاری هستند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: کشت و صنعت نیشکر باید در بخش صنایع پایین دستی بیشتر فعالیت و از آبی که مصرف می‌کند در بخش‌های دیگر نیز استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از آب‌های جاری کشور در خوزستان است و باید به بهره برداری بهینه از آب در استان بیشتر توجه داشت خاطر نشان کرد: جنگ تحمیلی باعث عقب ماندگی در خوزستان شد به همین دلیل باید یک تکاپوی جدی در استان برای پیشرفت خوزستان انجام شود.

 

کد خبر 1145714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha