بیش از ۶۰ نفر در استان اصفهان پس از تحلیف وارد عرصه میانجیگری شدند

حجت الاسلام جعفری با اشاره به برگزاری نخستین آیین تحلیف دوره میانجیگری گفت: بیش از ۶۰ نفر در مرحله اول از استان اصفهان وارد این عرصه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «اسدالله جعفری« در نشست سراسری تحلیف دوره میانجیگری و داوری با اشاره به برگزاری  این آیین اظهارداشت: در مرحله اول بیش از 60 نفر از استان اصفهان پروانه مربوط به این عرصه را دریافت و همزمان با سراسر کشور وارد کار شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: در مراحل بعدی به ترتیب 85 نفر و 300 نفر که آزمون های مربوط به میانجیگری و داوری را انجام داده اند و فرآیند گزینش آنان طی شود پروانه فعالیت را از قوه قضایی اخذ خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار نفر در آزمون بهمن ماه آزمون داوری و میانجیگری در این استان شرکت کردند، تصریح کرد: سهمیه استان اصفهان در این خصوص هزار و 500 نفر است.

 

به گفته حجت الاسلام جعفری، پس از اخذ آزمون مراحل گزینش و تایید صلاحیت انجام افراد واجد شرایط پروانه فعالیت در این خصوص را اخذ و در راستای کاهش اطاله دادرسی و کمک به صلح و سازش با دادگستری همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: پرونده های مربوط به جرائم کیفری رتبه6-7-8 به افراد داور برای تعلیق، صلح و سازش و میانجی گری ارسال می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به نقش چنین فعالیت هایی در کاهش پرونده های قضایی و توسعه فرهنگ صلح و سازش خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف نیز در این خصوص همکاری و مشارکت دارند که نتیجه فعالیت آنان در صلح و سازش پرونده ها مشخص است.

 

*ضروت ترویج فرهنگ صلح و سازش

وی ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه را ضروری خواند و اذعان داشت: چنین اقدامی آثار سازنده ای در جامعه خواهد داشت و دوستی و محبت را افزایش می دهد.

حجت الاسلام جعفری تلاش در گسترش این فرهنگ برای پایداری در صلح و سازش مهم بیان کرد و اذعان داشت: اجر و پاداش زیادی برای گسترش صلح و سازش در جامعه پیش بینی شده که برکات آن به فرد بخشنده و واسطه فیض می رسد.

کد خبر 1145718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha