دانشگاه آرمانی در گره گشایی پیشقدم است

حجت الاسلام رستمی گفت: دانشگاه آرمانی هم از نظر علمی پیشرو و از نظر اخلاقی پیشگام و برای رفع درد ها و نقاط نیازمند دستان پرتوان دارد و در گره گشایی نیز پیشقدم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» امروز (18 بهمن ماه) در اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا تحول عمیقی را ایجاد کرد و آزادی خواه و کشورهای دیگر را متوجه نقش آفرینی و استقلال کرد که این مسئله موجب بهم ریختن برنامه مستکبران شد.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: کشورهای مستکبر از این رو با جمهوری اسلامی مشکل دارند که نظام سیاسی ما موجب آگاهی و بصیرت در بین ملت ها شده است.

 

وی اظهار داشت: البته کشور نیازها، مشکلات و عقب ماندگی زیادی داشت و از این روز نیازمند یک تحول در پیشرفت و ترقی داشت برای همین دشمنان به سمت فشار و تحریم اقتصادی رفتند تا در برابر توسعه و استقلال جمهوری اسلامی بیایستند.

 

حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: در طول تاریخ ایران ارج می نهیم فداکاری ملت رشید ایران که در کنار عالمان و حاکمان با تکیه به مذهب تشییع و محوریت آن که از اردبیل بوده و به ویژه ملت رفیع آذربایجان از تمامیت هویت ملی و دینی کشور دفاع کردند و آن را حفظ کردند.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: آن زمان ملت ایران به عنوان قطب و کانون منطقه جلوه گری می کرده و بدون نیاز به تکیه بر قدرت های دیگر هویت خود را تثبیت و حفظ کرده و از تمامیت ارضی دفاع می کند اما با سقوط صفویه متاسفانه شاهد افول این قدرت در منطقه هستیم و با روی کارآمدن قاجار و پهلوی کشور در تسط قدرت های غرب قرار می گیرد و تحت استعمار این کشورها به وضعیت اسفناکی دچار می شود.

 

حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: تعبید شاه پهلوی و انتصاب پسرش از دیگر شکست های ایران در برابر استعمار خارجی است که با پیروزی انقلاب اسلامی شکوه و عزت به کشور بازگشت و شاهد تحولات سریع علمی و شکوفایی اقتصادی در کشور هستیم.

 

وی یادآور شد: امروز دانشگاه ها مرجع تحولات علمی در کشور هستند و این ماموریت سنگین را به دوش می کشند تا به عنوان موتور پیشبرنده تعالی آرمان های انقلاب را به جامعه ارائه کنند.

 

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: دانشگاه آرمانی هم از نظر علمی پیشرو و از نظر اخلاقی پیشگام و برای رفع درد ها و نقاط نیازمند دستان پرتوان دارد و در گره گشایی نیز پیشقدم است.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اعلام داشت: پاسخگویی به نیازها و توانمندسازی در فهم و حل مسئله و حرکت دادن مرزهای دانش و علم از جمله وظایف فرهیختگان دانشگاهی است که موجب افزایش وظیفه اخلاقی در جامعه و تبیین و تعهد آن در جامعه است.

کد خبر 1145719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha