دوره های مهارت آموزی، اشتغال محور بوده است

مدیر مرکز فنی و حرفه ای فاروج گفت: دوره های مهارت آموزی امسال با مشارکت دستگاه ها، اشتغال محور و هدفمند و به تناسب نیاز واحدهای متقاضی بوده است.

«احمد دلیر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از ابتدای امسال 45 دوره مهارت آموزی در مراکز دولتی و 13 دوره در آموزشگاه های آزاد زیر مجموعه، برای 600 نفر از متقاضیان مهارت آموزی برگزار شده است.

 

مدیر مرکز فنی و حرفه ای فاروج اظهارکرد: بیش از 60 نفر نیز در قالب مهارت آموزی در محیط کار واقعی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره برده اند.

 

دلیر با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد این آموزش‌ها در قالب تفاهمنامه با دستگاه های خدمات رسان و به صورت هدفمند در راستای ایجاد اشتغال بوده است، بیان کرد: بیشتر این تفاهمنامه ها با سازمان بسیج، بهزیستی، دهیاری ها، آموزش و پرورش، واحدهای تولیدی و شرکت های  دانش بنیان بوده است.

 

مرکز فنی و حرفه ای فاروج در سال ۹۰ راه اندازی شده و ظرفیت اسمی مرکز 100 هزار نفر ساعت است و تعهدات آموزشی به تناسب امکانات موجود در مرکز سالانه بین 80 هزار تا 86 هزار نفر ساعت متغیر بوده است.

 

از ابتدای راه اندازی مرکز در سال 90 تا سال 95 این امر محقق نشده بود اما از سال 95 این روند تغییر و به مدت چهار سال به طور مستمر دوره ها بر اساس ظرفیت اسمی برگزار شده است. در مرکز فنی و حرفه ای شهر فاروج هفت کارگاه با 70 حرفه فعال است.

 

کد خبر 1145799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha