اولین شهرک خصوصی صنعت لاستیک کشور در بیرجند احداث می‌شود

پارسا گفت: اولین شهرک صنعتی خصوصی صنعت لاستیک کشور با پیش بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل در بیرجند احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی پارسا» امروز(18 بهمن ماه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از توسعه سرمایه گذاری ها در شهرک ها و نواحی صنعتی از وظایف شرکت شهرها است، اظهار داشت: در راستای حمایت از توسعه سرمایه گذاری در مناطق محروم استان، شرکت شهرک های صنعتی طرح احداث 10 سوله کارگاهی را در دستور کار دارد.

 

وی با بیان اینکه این سوله های کارگاهی در مناطق محروم احداث و به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار کارآفرینانی که توان احداث سوله را ندارند، قرار می گیرد، گفت: این طرح خود تشویقی برای سوق دادن سرمایه های اندک به سمت کارآفرینی و سرمایه گذاری در حوزه تولید است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اولین شهرک صنعتی خصوصی صنعت لاستیک کشور با پیش بینی ایجاد بیش از ۲ هزار شغل در بیرجند احداث می‌شود، افزود: در این طرح تمامی فرایند تولید مواد اولیه انواع لاستیک پیش بینی شده است که شرکت تولید لاستیک استان را از واردات مواد اولیه تقریبا بی‌نیاز می‌کند.

 

پارسا با اشاره به اینکه این طرح بزودی وارد فاز عملیاتی می شود، اظهارداشت: علاوه بر این طرح، طرح های صنعتی خیلی خوبی در استان در مراحل اجرای طرح قرار دارند که با بهره برداری از آنها شاهد رونق اقتصادی و اشتغال در استان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه اکنون 60 درصد مواد اولیه صنعت فولاد کشور در زمینه نسوزها در خراسان جنوبی تولید می شود، ادامه داد: علاوه بر اینها، 12 واحد تولید بنتونیت در استان فعالیت دارد که ظرفیت بزرگی برای استان است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی و معدنی استان تهیه شده است، گفت: هم اکنون 364 واحد صنعتی دارای پروانه در استان وجود دارد که از این تعداد 267 واحد به صورت فعال و یا نیمه فعال هستند که اینها با حدود 4 هزار و 365 نفر اشتغال ایجاد کردند.

 

پارسا با اشاره به اینکه تعداد 97 واحد صنعتی غیرفعال در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دلیل تعطیلی 65 درصد این واحدها کمبود نقدینگی، 25 درصد نبود بازار فروش، 5 درصد اختلاف با شرکاء و 5 درصد فرسودگی است.

 

وی با انتقاد از کم کاری های دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه ها، گفت: این دفاتر جز صدور معرفی نامه به دانشجو کار دیگری انجام نمی دهند، در حالی که انتظار می رود آموزش ها بر پایه مهارت باشد.

 

 

 

 

کد خبر 1145841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha