انقلاب دگرگونی چشمگیری در نشریات ایجاد کرد

اصلانی با بیان اینکه انقلاب ارزش ها را دگرگون کرد، گفت: بعد از انقلاب بیشترین شعرها در مجلات کودک و نوجوان به خصوص کیهان بچه ها و سروش نوجوان چاپ شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محمدرضا اصلانی امروز دوشنبه 18 بهمن در نشست هنر و اندیشه در ادبیات انقلاب اسلامی که در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب فصلنامه ها، روزنامه و نشریات صفحاتی را به داستان، ادبیات و سرگرمی اختصاص می دادند. در تمام نشریات ارزش ها نمود داشت. بعد از انقلاب این ارزش ها دگرگون شد برای همین می توان گفت انقلاب ما انقلاب ارزش هاست. 

 

این نویسنده با بیان اینکه بعد از انقلاب دگرگونی چشمگیری در نشریات ما پیدا شد، عنوان کرد: حوزه هنری بعد از گذشت 20 سال کتابی با نام اولی ها منتشر کرد. در ابتدای این کتاب اسامی برخی از نویسندگان آمده است از جمله حسن احمدی، سمیرا اصلان پور، طاهره ایبد، محمدرضا بایرامی، راضیه تجار، مریم جمشیدی، ابراهیم حسن بیگی، مصطفی خرامان، اکبر خلیلی، احمد دهقان، حمیدرضا شاه آبادی، زهرا زواریان، سید مهدی شجاعی، محسن مومنی شریف و محمدعلی گودینی.

 

وی تصریح کرد: بعد از 20 سال از انقلاب حوزه هنری کتاب اولی ها را چاپ کرد. حسن احمدی پس از انقلاب نشریه مجله باران را منتشر کرد. از خصوصیات این نشریه این بود که ملاک پذیرش کار بود نه شخص خاصی. محمدرضا بایرامی همراه با غفارزادگان مجموعه های مشترکی چاپ کردند. راضیه تجار جزو هیئت مدیره انجمن قلم بوده و هست و کارهای ارزشمندی در حوزه اندیشه انقلاب انجام داد. بقیه دوستان نیز از جمله ابراهیم حسن بیگی و مصطفی خرامان کارهای ارزشمندی انجام دادند.

 

اصلانی خاطرنشان کرد: احمد دهقان از رزمندگانی بود که بعد از بازگشت از جبهه با تجربیاتی که داشت، آثاری در حوزه دفاع مقدس منتشر کرد. محسن سلیمانی نیز کارهای ارزشمندی دارد. حمیدرضا شاه آبادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدتی منشأ اثر بود و کتاب هایی چاپ کرد که به رویدادهای انقلاب توجه داشت. فریدون عموزاده خلیلی بعد از نوشتن شمشیر کهنه در انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان کار می کند و جزو هیئت مدیره است. فتاحی نیز کارهای زیادی با موضوع دفاع مقدس و اندیشه انقلاب انجام داده است. محمد علی گودینی نیز بعد از انقلاب کارهای ارزشمندی در حوزه هنر و اندیشه انقلاب ارایه داده است. محسن مومنی شریف پیش از حوزه هنری بیشترین کارها را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام داد.

 

نویسنده فیض گل، شاهین و بشکه باروت عنوان کرد: پیش از انقلاب نشریات کودک و نوجوان داشتیم که صفحاتی را به شعر و داستان اختصاص می دادند. بعد از انقلاب بیشترین شعرها در نشریات کودک و نوجوان به خصوص کیهان بچه ها و سروش چاپ شد. کیهان بچه ها خاستگاه نویسندگان، شعرا و تصویرگران زیادی است. ایجاد کارگاه نقد و بررسی شعر و برگزاری جشنواره غنی پور از جمله کارهای مهم امیرحسین فردی است. حوزه هنری نیز در این راستا مجله سوره را چاپ کرد و به طور اختصاصی در حوزه عکس، بازیگری، تجسمی و عکاسی ورود یافت. 

 

وی یادآور شد: در کیهان بچه ها نویسندگانی کار می کردند که اکثرشان شهرستانی بودند. با نشریاتی که بعد از انقلاب چاپ شد، اکثرا جوانان همکاری می کردند. دفتر نشر فرهنگ انقلاب اسلامی به تاسی از انقلاب مفاخر ادبی و دینی را مورد توجه قرار داد. 

کد خبر 1145856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha