۹۵ درصد ادبیات کودک بعد از انقلاب شکل گرفت/ انقلاب را واقعی به بچه ها نشان دهیم

راستی با بیان اینکه تعامل کانون و نویسندگان باید بیشتر شود، گفت: کانون با جمع آوری خاطرات نویسندگان و تصویرگران می تواند گنجینه ارزشمندی ارایه کند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست هنر و اندیشه در ادبیات انقلاب اسلامی امروز با حضور مهدی علی اکبرزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از نویسندگان کودک و نوجوان از جمله سمیرا اصلانی پور، رفیع افتخار، محمدعلی گودینی، حسن احمدی، یوسف قوجق و امیر عبدالحسینی در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. 

 

مجید راستی در این نشست گفت: اگر کانون خاطرات نویسندگان، تصویرگران و فعالان در حوزه ادبیات را جمع آوری کند، گنجینه خوبی می شود. 95 درصد ادبیات کودک بعد از انقلاب شکل گرفت البته اگر آن 5 درصد هم نبود، ادبیات کودک شکل نمی گرفت.

 

این نویسنده اظهار داشت: یکی از بزرگترین خدماتی که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان شده است به وسیله ناشران بخش خصوصی است. کانون برای همه بچه های ایران است و وسعتی به اندازه تمام بچه های این کشور دارد. کانون باید جایگاهش را برای همه بچه ها تعریف کند. بچه های این کشور بخشی از دانسته هایشان مربوط به انقلاب است؛ این مسایل نیز باید بررسی شود، مثل اینکه شادی در انقلاب برای بچه ها کجاست و چه جایگاهی دارد. 

 

وی با بیان اینکه کانون باید با تمام نویسندگان تعامل و گفت و گو داشته باشد، اظهار داشت: خاطرات نویسندگان باید شنیده و جمع آوری شود، از دل آنها گنجینه ارزشمندی به دست می آید. نویسندگان باید خودشان را بیش از این به کانون وابسته و نزدیک کنند. اگر کانون یک قدم به سمت نویسندگان بیاید، نویسندگان 100 قدم به سمت کانون می آیند. از این ثروت ملی باید هرچه بیشتر برای بچه ها استفاده کنیم. بچه ها خالص ترین انسان ها هستند. به دنیای واقعی آنها نزدیک شویم و دانش در حوزه های مختلف به آنها دهیم.

 

این نویسنده با اشاره به اینکه بچه ها باید به طور واقعی با انقلاب آشنا شوند، بیان کرد: انقلاب از ما خواست خودمان باشیم و انسانی خالص تر و مهربان تر باشیم. بچه ها نور هستند، ما باید به درخشش این نور کمک کنیم. در همه ادیان به راستی و صداقت تاکید شده است و ما نیز باید صداقت را پیشه کنیم و همچنین تاریخ انقلاب را واقعی و به درستی به بچه ها معرفی کنیم. 

 

 

بر اساس این گزارش، حسن احمدی در این نشست بیان کرد: 6-7 ماه پیش اعلام کرد که دیگر نمی خواهم کار کنم، دیگر نمی نویسم. بعد از سه سال وقتی یک رمان در تیراژ 500 چاپ شود، ناامیدکننده است کتاب می خواهد به دست کدام مخاطب برسد. کتاب های نه تبلیغ می شود نه معرفی. در تبلیغات تلویزیون نیز معرفی کتاب صورت نمی گیرد. متاسفانه تیراژ کتاب ها کم شده برخی نویسندگان عقب نشینی کردند و قلم عده ای نیز کمرنگ شده است. 

 

این نویسنده یادآور شد: در مقطعی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول دو سه سال حدود 80 رمان خوب چاپ کرد. پیشنهادم این است که تشکیل کارگروهی از نویسندگان در کانون پرورش فکری جدی گرفته شود. این مسئله کمک بزرگی به دوستان در کانون می کند و ثمرات خوبی خواهد داشت. 

 

کد خبر 1145860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha