طرح آبرسانی به ۴۱ روستای اسفراین افتتاح شد

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری، طرح آبرسانی به ۴۱ روستای شهرستان اسفراین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بر اساس این گزارش این آیین در روستای کوشکی شهرستان اسفراین برگزار شد و همچنین پروژه آبرسانی به ۶۲ روستای دیگر وارد مرحله اجرایی شد.

 

این پروژه‌ها شامل مجتمع‌های آب شُرب روستایی زرق آباد، سینان و احد است که در این زمینه ۵۸ کیلومتر خط انتقال، ۳.۵ کیلومتر شبکه توزیع، پنج باب مخزن ذخیره آب، دو ایستگاه پمپاژ ساخته شده و یک حلقه چاه حفر و تجهیز  شده است.

 

برای این پروژه‌ها ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی هزینه شده و  ۱۲ هزار و ۶۸۶ خانوار و بیش از ۱۳۵ هزار نفر جمعیت از نعمت آن‌ها بهره مند شدند.

 

با بهره برداری از این پروژه ها اهالی روستاهای کوشکی، زرق آباد، سینان، حصاری آستانه، درازپی، چهل حصار، حسین آباد کردها، خیرآباد، نقی آباد،  رحیم آباد، آجقان، قلعه نویی انقلابی، کلاته فقیر،  کلاته سادات، پلنگ دره،  دوری و مراغه از آب سالم بهره مند شدند.

 

استاندار خراسان شمالی در این آیین گفت: با بهره برداری از پروژه های آبرسانی به ۴۱ روستا، آب آشامیدن ۸۳ درصد از روستاهای شهرستان اسفراین پایدار شده است.

 

«محمدرضا حسین نژاد» اظهارداشت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۶۲ روستای دیگر هم امروز آغاز شد که در این زمینه بیش از ۷۴ میلیارد تومان اعتبار منظور شده است.

 

وی افزود: با بهره برداری از طرح آبرسانی به این ۶۲ روستا، بهره مندی روستاییان این شهرستان از آب سالم به ۹۵ درصد می رسد.

 

 

کد خبر 1145861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha