قهرمانان جبهه و جنگ به جوانان امروز معرفی شوند

حبیبی با بیان اینکه گیلان شهدای بسیاری را تقدیم اتقلاب و نظام کرد گفت: قهرمانان جبهه و جنگ برای جوانان امروز معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن حبیبی» امروز ( دوشنبه، ۱۹ بهمن ) در آیین رونمایی از فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان اظهار کرد: بانوان ما همواره دوشادوش مردان از آزادی و استقلال این مرز و بوم دفاع کردند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بانوان در جریان نهضت امام خمینی(ره) از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ نیز حضوری گسترده و موثر داشتند، گفت: یکی از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی توجه به شأن، جایگاه و منزلت بانوان است.

 

حبیبی با اشاره به اقدامات ماندگار بانوان در سال های سخت دفاع مقدس، تصریح کرد: بانوان علاوه بر حضور مستقیم در جبهه ها به عنوان رزمنده و امدادگر، ماموریت بزرگ پشتیبانی از جبهه ها را بر عهده داشتند.

 

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا فداکاری بی بدیلی را انجام دادند، خاطرنشان ساخت: مادران چهار فرزند و سه فرزند شهید داریم که نمی توان این میزان از ایثار و فداکاری را با معادلات امروز قیاس کرد.

 

حبیبی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه یک نهاد و دو دستگاه ندانست و اضافه کرد: همه سازمان ها و دستگاه ها و نهادها باید سهم خود را در ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس ادا کنند.

 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با تاکید بر لزوم رفع مشکلات موجود با بهره گیری از دستاوردهای دفاع مقدس، افزود: خوداتکایی، اعتماد به نفس، خودباوری، از خود گذشتگی و روحیه جهادی از آموزه های دفاع مقدس است که باید امروز به کار گرفته شود.

 

وی حاج قاسم سلیمانی را نماد عینی فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: نسل جوان و نوجوان مخاطب ما هستند و برای اینکه یک کشور قوی و عزتمند داشته باشیم باید جوانان و نوجوانان را با معارف دفاع مقدس آشنا کنیم.

 

حبیبی، هنر را بهترین زبان برای انتقال آموزه های فرهنگی دانست و اذعان کرد: شاهد اقدامات متعدد و پراکنده در حوزه جمع آوری وصایای شهدا و ثبت خاطرات والدین و همسران شهدا و چاپ کتاب و تاریخ شفاهی دفاعی مقدس هستیم که باید نوعی ساماندهی براساس اسناد بالادستی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صورت گیرد و براساس راهبردها و برنامه ها حرکت کنیم تا اقدامات ما کیفی شود.

 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خواستار به امروز سازی قهرمانان دفاع مقدس برای نسل جوان شد و اضافه کرد: با وجود فاصله هزار کیلومتری گیلان تا جبهه ها، شاهد تقدیم هشت هزار شهید هستیم و وظیفه ما معرفی این شهدا به ویژه در حوزه فضای مجازی است.

 

وی برگزاری فراخوان ها و جشنواره ها و همایش ها با موضوع دفاع مقدس را آغاز راهی برای شناسایی و معرفی ظرفیت های هنری دانست و خاطرنشان کرد: گیلان دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بوده و قطعا فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس نیز آثار و برکات فراوانی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

کد خبر 1145889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha