۱۷ مرکز نیکوکاری در استان اصفهان راه اندازی شد/ استفاده از ظرفیت مساجد راه اندازی مراکز نیکوکاری

زارع با اشاره به افتتاح سراسری مراکز نیکوکاری کمیته امداد گفت: ۱۷ مرکز نیکوکاری همزمان با دهه فجر در استان اصفهان راه اندازی شد.

«کریم زارع« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به طرح های دهه فجر کمیته امداد استان اصفهان اظهارداشت: تحویل 500 مسکن مددجوی تحت پوشش این نهاد حمایتی در این دهه انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: هزار و 500 واحد مسکونی ویژه مددجویان در حال احداث است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‏، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مستضعفین و خیرین و منابع امداد در این خصوص مشارکت و همکاری دارند.

 

وی ادامه داد: سالانه تعمیر، ساخت و خرید مسکن برای مددجویان تحت پوشش انجام می شود که یکی از دغدغه های مهم مثل اشتغال و ایجاد درآمد پایدار آنان به شمار می رود.

زارع از راه اندازی 17 مرکز نیکوکاری در استان اصفهان همزمان با دهه فجر خبرداد و اذعان کرد: 6 باب از این مراکز به صورت تخصصی در موضوع ذکات‏، بهداشت و درمان و فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند و 11 باب دیگر عمومی هستند.

 

وی یادآورشد؛ تعداد مراکز نیکوکاری این استان به 530 باب رسیده که فرصت خوبی برای مشارکت مردم در امور خیر و مدیریت خدمات کمیته امداد به دست بخش خصوصی و مردم است.

 

*استفاده از ظرفیت مساجد در راه اندازی مراکز نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه نیمی از مراکز نیکوکاری در جوار و یا داخل مساجد راه اندازی شده اند، گفت: از ظرفیت مساجد و متولیان فرهنگی‏، هیات امنا و امام جماعت مسجد در راه اندازی مراکز نیکوکاری استفاده می شود.

وی ادامه داد: کمک های مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری و در بین نیازمند محله توزیع می شود که نقش مهمی در اعتماد سازی برای امر خیر و شناسایی افراد نیازمند داشته است.

زارع خاطرنشان کرد: از ظرفیت مساجد محله ها و روستاها برای جشن های نیکوکاری و جمع آوری کمک های مردمی و اطلاع رسانی طرح های کمیته امداد استفاده می شود.

 

کد خبر 1145952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha