دشمن بعد از پیروزی انقلاب، بیش از ۳۰۰ بحران شاخص را بر ملت تحمیل کرد

فرماندار زاهدان ملت ایران را از اسطوره سازی بی نیاز دانست و گفت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب، بیش از ۳۰۰ بحران شاخص را بر ملت تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «ابوذر مهدی نخعی» فرماندار شهرستان زاهدان در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، گفت: ۲۲ بهمن نه تنها برای تاریخ ملت ایران، بلکه در تاریخ ادیان الهی، نقطه عطفی محسوب می شود چرا که فرصت و زمینه حکومت اسلامی، الهی و توحیدی، فرصتی بود که شاید ثانیه ای از آن برای بسیاری از پیامبران هم حاصل نشد، گرچه خون ها ریخته و سرها بریده شد. البته قبل و بعد از انقلاب اسلامی نیز هزینه های بسیاری پرداخت شد مانند جنگ تحمیلی، تحریم ها ظالمانه، جنگ اقتصادی و غیره.

 

فرماندار زاهدان با بیان اینکه ایام دهه فجر برای عزت و آینده ما بسیار میمون و مبارک است اظهار کرد: در این ایام یک جای خالی بزرگی احساس می کنیم و آن، فقدان سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی است و ما دومین سالگرد جشن پیروزی انقلاب را بدون ایشان برگزار می کنیم. اگرچه طبق فرمایش رهبر معظم، شهید سلیمانی از خود حاج قاسم برای ما و آرمانهای ما موثرتر و برای دشمنان مردم و نظام، خطرناک تر است.

 

وی افزود: نکته ای که در این دو سال باید خیلی به آن توجه بکنیم که یکی از هزینه های سنگین این انقلاب و نظام، دادن عزیزی مثل حاج قاسم و یارانش هست، این است که یک نقشه راهی مجددا در گام دوم انقلاب برای همه ما ترسیم شد.

 

نخعی ادامه داد: اگر نمی خواهیم فراموش کنیم که چرا ایستادگی کرده، انقلاب کرده و این همه هجمه را تحمل کردیم باید به سیره و رفتار عزیزی مثل حاج قاسم و امثال ایشان نگاه کنیم؛ حاج قاسم یک درخت بود خود او به تنهایی یک مکتبی را ایجاد کرد که میوه های فراوانی را برای تمدن و آینده ایران و نسل پیش رو برجای گذاشت.

 

وی تصریح کرد: شرایط عمومی کشور چه به لحاظ فشارهای اقتصادی، تحریم های ظالمانه و مشکلات و دست اندازهایی که برای کشور و ملت ما فراهم می کنند را همه می دانیم، کار کردن در این شرایط و تبیین درست کار و خدمات، یک اثر بسیار مهم دارد و آن امیدآفرینی در جامعه است.

 

فرماندار زاهدان با بیان اینکه دشمن بعد از پیروزی انقلاب، بیش از ۳۰۰ بحران شاخص را بر ملت تحمیل کرد گفت: طبق تاریخ، دشمن یک هفته بعد از پیروزی انقلاب، یعنی ۲۹ بهمن، اولین بحران را به ملت ایران وارد کرد. یکی از این بحران ها، جنگ تحمیلی بود که علاوه بر جوان هایی که از ما گرفت، طبق برآورد سازمان ملل، در این جنگ ۸ ساله، هر ثانیه، ۸ دلار ضربه اقتصادی به ایران وارد شد.

 

وی با بیان اینکه سیره شهدا، هر کدام برای ساختن یک تمدن کفایت می کند افزود: برخی از کشورهای به دلیل نداشتن محتوای تاریخی، دست به اسطوری سازی زدند، مثل سریال جومونگ که اگرچه برای سرگرمی ساخته شده اما در پشت پرده، اکثر آنها برای این هستند که ملت به یک افتخار کاذب برسند.

 

نخعی ملت ایران را از اسطوره سازی بی نیاز دانست و اظهار کرد: ما بیش از ۳۰۰ هزار شهید مستقیم در دفاع مقدس داریم، که هر کدام ظرفیت این را دارند که به عنوان الگو به جامعه جهانی معرفی شوند.

 

وی ترور افزون بر ۱۶ هزار نفر از بهترین شخصیت های کشورمان را یکی دیگر از بحران های تحمیلی دشمن عنوان کرد و گفت: در این بحران افرادی مثل شهید رجایی، شهید بهشتی و شهید مطهری را از دست دادیم، شهید مطهری، فیلسوفی بود که ذهن، اندیشه او بیش از ۲۰۰ سال از جامعه ی عصر خودش جلوتر بود.

 

فرماندار زاهدان با اشاره به فرمایش رهبر معظم بر ضرورت دشمن شناسی تاکید کرد و یاآور شد: دشمن در طول تاریخ همیشه در دشمنی اش پشت کار مثال زدنی دارد، ایجاد بیش از ۳۰۰ بحران، به این معناست که دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به انقلاب و دور کردن مردم از نظام  استفاده کرده اما همواره ناامید شده است.

کد خبر 1145971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha