اولین اقامتگاه های سنتی رشت افتتاح می شوند

جهانی از افتتاح دو اقامتگاه سنتی در شهر رشت همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه فجر خبرداد.

«ولی جهانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۱۶۴ طرح و پروژه در گیلان به بهره برداری می‌رسد اظهارداشت: امروز(۱۹بهمن) همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر دو اقامتگاه سنتی در شهر رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

 

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اضافه کرد: مرمت خانه تاریخی واقع در محله ساغریسازان رشت توسط دو زوج جوان (امیر و زهرا) به پایان رسیده است. این بنای تاریخی با کاربری نخستین اقامتگاه سنتی رشت از معاونت گردشگری مجوز گرفته و از این پس پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود.

 

وی همچنین گفت: این بنای دوره قاجار به شماره ۳۳۴۶۹ در تاریخ ۷/۴/۱۴۰۰ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

جهانی با اشاره به آغاز به کار نخستین هاستل در خیابان امام خمینی(ره) رشت، اظهار کرد: احیا و مرمت یک بنای تاریخی با کاربری هاستل برای اقامت‌های ارزان قیمت برای گردشگرانی که سفرهای گروهی دارند، به اتمام رسیده و با توجه به صدور مجوز از سوی معاونت گردشگری، این بنا امروز رسما آغاز به‌کار می‌کند.

 

وی افزود: این بنای تاریخی با نام «اقامتگاه ارسی» توسط میثم زاد حسینی مرمت و احیا شده است.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ابراز امیدواری کرد؛ مالکان دیگر بناهای تاریخی نیز برای احیا و مرمت ملک خود اقدام کرده و ارزش اقتصادی ملک خود را با کاربری جدید افزایش دهند.

 

گفتنی است، عمارت مریم خسروآبادی در محله خواهر امام رشت و عمارت پوران شیرازی زاده، دیگر خانه تاریخی در محله پیرسرای رشت در حال مرمت بوده و قرار است به عنوان اقامتگاه سنتی تغییرکاربری یابد.

کد خبر 1146024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha