اعتبارات لازم برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام تزریق شود

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت طرح سامانه گرمسیری در راستای تحول در حوزه کشاورزی این استان، گفت: اعتبارات لازم برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام تزریق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «حسن بهرام نیا» صبح امروز سه شنبه در دیدار با اکبریT معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بر تسریع در اتمام پروژه سامانه گرمسیری تاکید اظهار کرد: این پروژه هم اکنون نیازمند بودجه برای اتمام است و اگر دیر اعتبار لازم تزریق شود شاهد استهلاک زیرساخت‌های گذشته خواهیم شد.

 

وی، نقش سامانه گرمسیری در توسعه و اشتغال استان مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: استان ایلام در حوزه آب و خاک و کشاورزی مستعد است و توجه و سرمایه گذاری در این حوزه امری ضروری است.

 


در ادامه این نشست، اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی گزارشی در خصوص سامانه انتقال آب گرمسیری از سیروان کردستان و انتقال به استان‌های کرمانشاه و ایلام ارائه و برای پیگیری موانع پیش روی این طرح مهم قول مساعد داد.

 

تامین برق پایدار از نیازهای اصلی پایانه مرزی مهران است

حسن بهرام نیا صبح سه شنبه در دیدار علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور با عنوان این مطلب که استان ایلام قدمگاه زوار عتبات عالیات و اربعین است و تامین نیازها و احتیاجات زوار از وظایف دستگاه های ملی است گفت: در اینجا لازم است اعتبارات اربعین استان به اندازه میزان پوشش تردد زوار اختصاص یابد.

 

وی در ادامه بیان کرد: مرز مهران در ایام اربعین بالای ۶۵ درصد تردد زوار به عتبات عالیات را پوشش می دهد و در این راستا نیاز است در همین سطح استان مورد توجه قرار گیرد.

 

بهرام نیا با عنوان این مطلب که اعتبارات استانی ناچیز است و توان رفع نیازها در این حوزه را ندارد، گفت: در این راستا نیاز است وزارتخانه ها و دولت با توجه به کارکرد ملی زیرساخت‌های اربعین در ایلام اعتبارات لازم را اختصاص دهند.

 

وی یکی از اصلی ترین نیازها در ایام اربعین را تامین پایدار برق پایانه مرزی مهران عنوان کرد و افزود: در این راستا نیازمند همکاری لازم وزارت نیرو و برق منطقه ای غرب کشور هستیم.
 


در این دیدار علی اسدی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور برای کمک در رفع نیازهای اربعین در استان ایلام اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 1146033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha