نشست «امام خمینی(ره) .. انقلاب ارزش‌های حیات بخش»  در الجزایر

به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، وبینار «امام خمینی(ره) .. انقلاب ارزش‌های حیات بخش» با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در الجزاير، مرکز امت واحده، بنیاد بین‌المللی عاشورا و آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، وبینار «امام خمینی(ره) .. انقلاب ارزش‌های حیات بخش» با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در الجزاير، مرکز امت واحده، بنیاد بین‌المللی عاشورا و آستان قدس رضوی در الجزایر برگزار شد.

در این نشست بین‌المللی، جمعی از اندیشمندان مسلمان از ایران، الجزایر، لبنان، بحرین، استرالیا، عمان و ... سخنرانی کردند.

سخنران الجزایری این نشست بین‌المللی، نورالدین ابولحیه، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه باتنه و شیعه‌شناس بزرگ الجزایری بود که در سخنان خود پیرامون ابعاد جهانی پیروزی انقلاب اسلامی گفت : دهه مبارک فجر روزی جهانی است و اختصاص به ایران ندارد این انقلاب باعث شد که نگاه مسلمانان و سایر جهانیان به اسلام به عنوان یک دین الهی تغییر کند .

وي افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از مردم جهان، دین را افیون توده‌ها می‌دانستند و آن را عامل سکون، سکوت و بی‌حرکتی به شمار می‌آوردند . ولی پیروزی انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که دین این ظرفیت و توان را دارد که ملت‌ها را از خواب غفلت بیدار کرده و بر پا کننده عدالت در جامعه باشد .

ابولحیه بيان كرد: از این روی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جنبش‌های اسلامی بسیاری در جهان اسلام پا گرفت ولی با کمال تأسف بسیاری از این جنبش‌ها از مسیر اصلی منحرف شده به ابزاری جدید برای اسلام هراسی مبدل گشت . افزودن بر این، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران به مستضعفان تحت ستم نشان داد که آنها هم می‌توانند با طاغوت‌های داخلی و استکبار و استعمار خارجی مبارزه کنند و با کمترین امکانات در برابر آنها ایستادگی نمایند . همچنان که ملت ایران با قدرت اراده خود و توکل به خداوند متعال این توان و ظرفیت را به اثبات رساند و همچنان در مبارزات خود ثابت می‌کند .

سومین موضوع مورد اشاره پرفسور ابولحیه توانمندی ایران در ارائه نمونه‌ای تمدنی بر پایه اسلام ناب محمدی بود. به گفته این اسلام شناس الجزایری انقلاب اسلامی ایران در اندیشه و عمل خود ، طرحی تمدنی و کامل به جهان عرضه کرد که الگویی برای جهانیان به شمار می رود و ملت‌ها را از پذیرش الگوهای شکست خورده شرقی و غربی مبنی بر مدرنیسم و تجدد خواهی بی‌نیاز می‌کند.

کد خبر 1146061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha