پروژه گازرسانی به ۵ روستای ماکو مورد بهره‌برداری قرار گرفت

پروژه گازرسانی به ۵ روستای یاریم قیه علیا، سفلی، وسطی، خرمن یری و قوریشگاک ماکو افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، طی مراسمی با حضور کاظمی فرماندار، نوری نسب رئیس اداره گاز و اعضای شورای اداری شهرستان در روستای یاریم قیه سفلی، پروژه گازرسانی به ۵ روستای ماکو مورد بهره برداری قرار گرفت.

نوری نسب رئیس اداره گاز ماکو، در این مراسم با اعلام اینکه برای اجرای این پروژه هزینه‌ای بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با اجرایی شدن این پروژه، ۶۶۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت گاز همیشه در راستای بحث امنیت پایدار انرژی در کشور سرآمد است، گفت: با اقداماتی مانند گازرسانی به روستاها، اصول پدافند غیرعامل در حوزه انرژی را رعایت کرده و مشارکت فعالی در بحث امنیت پایدار کشور و منطقه دارد.

رئیس اداره گاز ماکو خاطر نشان کرد: امروز شرکت گاز با گازرسانی به مناطق مرزی ضمن اصل قراردادن بحث توسعه مناطق مرزی و محروم، اهدافی همچون فرعی کاهش تولید کربن، جلوگیری از قاچاق سوخت، کمک به مهاجرت معکوس را نیز مدنظر قرار داده است.

نوری‌نسب با اشاره به صعوبت کار در منطقه کوهستانی ماکو در بحث گازرسانی، اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ گاز‌در بخش روستایی این شهرستان ۶۳ درصد است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شروع پروژه‌های دیگر در حوزه گازرسانی به صنایع و روستاهای باقیمانده منطقه آزاد باشیم.

کاظمی سرپرست فرمانداری ماکو، نیز در این مراسم ضمن تقدیر از عوامل گازرسانی به روستاهای این شهرستان، گفت: عوامل شرکت گاز در انجام کارهای عمرانی صلابت و اقتدار خاصی دارند و امیدواریم مثل همیشه تداوم دهنده گازرسانی به روستاها باشند تا درصد بهره‌مندی خانوار روستایی در ماکو افزایش یابد.

کد خبر 1146063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha