ثبت نام ۲۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

تنها گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۸۱۹ نفر در شهرهای زیر یکصد هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۶۱۶ مورد تایید شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قاسم تنها» پیش از ظهر امروز (۱۹ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌‌های گروهی اظهار داشت: ساخت خانه برای محرومان در داخل شهرها و روستاها، اجرای طرح هادی و بازنگری و تفکیک طرح‌ها از جمله وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در یک هزار و ۷۵۲ روستای استان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد، تاکنون ۴۷ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

 

وی شاخص مقاوم سازی مساکن استان را ۵۳.۴ درصد اعلام کرد که در مقایسه با میانگین کشوری (۵۲ درصد) بیشتر است و افزود: در برخی از شهرستان‌ها از جمله درمیان و سربیشه شاخص مقاوم سازی در حدود ۳۳ درصد و پایین تر از میانگین کشوری است که در سال جاری برای این شهرستان‌ها برنامه ویژه داریم.

 

وی از پرداخت یک صد میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد و با تاکید بر اینکه این رقم،‌ به زودی با ابلاغ بانک مرکزی، به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت، ادامه داد: در سال جاری چهار هزار و ۳۵۰ سهمیه تسهیلات روستایی برای استان خراسان جنوبی در این خصوص مصوب شده است که از این تعداد سه هزار و ۸۶۲ مورد ابلاغ شده است.

 

به گفته تنها، همچنین تاکنون ۲ هزار و ۶۲۱ نفر به بانک‌ها معرفی شده که از این تعداد یک هزار و ۷۲۹ مورد انعقاد قرارداد انجام داده اند؛ همچنین یک هزار و ۲۶۱ مورد به مرحله فنداسیون و ۸۳۱ مورد در مرحله اسکلت و سقف قرار دارند.

 

وی در بحث مسکن محرومان به تفاهم نامه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در این زمینه تاکنون پنج هزار و ۴۰۵ واحد مسکونی به مرحله اسکلت و پنج هزار و ۶۲ واحد به مرحله اجرای سقف رسیده اند، گفت: همچنین چهار هزار و ۴۹۱ واحد مسکونی در مرحله سفت کاری هستند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در ادامه به اجرای طرح هادی در روستاها پرداخت و افزود: در تمامی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، تهیه طرح هادی انجام شده است و همچنین در ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز این مهم انجام شده است.

 

وی اعتبار هزینه شده برای مطالعه و تهیه طرح هادی را ۱۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه بازنگری طرح هادی در ۱۶۷ روستای دیگر نیز انجام شده است، گفت: از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، تاکنون در ۵۸۵ روستا طرح هادی با اعتبار ۱۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

 

تنها سرجمع اعتبارات سال جاری را ۹۷ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم، ۶ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان از محل استان و مابقی از محل اعتبارات ملی و قیر رایگان تامین شده است.

 

وی در ادامه درخصوص طرح اقدام ملی هم گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۳۰ متقاضی برای این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۰ نفر به مرحله واریز وجه قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵ نفر در آغاز به کار کرده اند؛ همچنین یک هزار و ۱۲۰ نفر در مرحله فنداسیون، ۶۸۵ نفر در مرحله اسکلت، ۲۴۷ نفر در مرحله اسکلت و سقف و ۱۷۷ واحد در مرحله سفت کاری هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون ۲۱ هزار و ۸۱۹ نفر در شهرهای زیر یکصد هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۵۵ نفر تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد چهار هزار و ۶۱۶ نفر تایید شده اند.

 

وی در پایان از افتتاح طرح هادی در ۱۴ روستای شهرستان های «درمیان،‌ سربیشه، قائنات و نهبندان» خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم، هفت میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان هزینه شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1146130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha