زنگ بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک در همدان به صدا درآمد

آئین رونمایی از پوستر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در موزه تخصصی کودک و هیجان واقع در تپه باستانی هگمتانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، امیر مشهدی عباس، پیش از ظهر امروز در این آئین  گفت: تعداد آثار ارسالی به دوره بیست و هفتم نسبت به دوره پیش، بیش از 30 درصد افزایش یافته و سه بخش هم به بخش‌های جشنواره اضافه شده است.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه بیش از 60 گروه نمایشی خارجی و ایرانی در جشنواره حضور دارند، بیان کرد: از این تعداد 10 گروه متعلق به همدان است.

مشهدی عباس گفت: در سال‌های اخیر همدان فعالیت‌های بسیار زیادی در عرصه نمایش داشته و همواره پویایی و نشاط در بین هنرمندان تئاتر همدان در تولید آثار نمایشی دیده می‌شود.

وی اعلام کرد: آثار با کیفیتی از استان به دبیرخانه جشنواره بیست و هفتم ارسال شده و امیدواریم امسال شرایط کرونا در ایام جشنواره بهبود پیدا کند تا بتوانیم شاهد حضور کودکان در سالن ها باشیم

دومین رویداد مهم هنری کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره از سه ماه گذشته در حال فعالیت است، اظهار کرد: جشنواره بیست و هفتم 9 تا 15 اسفند در همدان برگزار می‌شود.

احمدرضا احسانی گفت: به استناد آمار یونسکو، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزء 16 رویداد هنری مطرح بوده و دومین رویداد مهم عرصه نمایش پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر است.

رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان تصریح کرد: همدان از لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاصله معناداری نسبت به سایر استان‌ها دارد و تلاش ما این است برنامه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف در استان برگزار شود و جشنواره تئاتر محصول تلاش‌ هنرمندان در طول سال باشد.

احسانی  اعلام کرد: بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و تعداد آثار ارسالی هم نسبت به دوره‌های پیش 40 درصد افزایش یافته است.

 

 

 

کد خبر 1146149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha