فشار شدید هزینه های درمان اتباع بیگانه بر بیمارستان های سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: عدم پوشش بیمه ای و ناتوانی اتباع غیر ایرانی از تامین هزینه های درمان باعث شده است تا فشار اقتصادی شدیدی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تحمیل شود.

سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: بر اساس مشاهدات میدانی تردد اتومبیل های حامل اتباع غیر ایرانی در جاده های استان افزایش یافته و حوادث ایجاد شده توسط این خودروها در محدوه تحت پوشش این دانشگاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

وی با اظهار تاسف از فوت 94 نفر از سرنشینان این خودروهای در حوادث جاده ای گفت: اکثر قریب به اتفاق این قربانیان از اتباع غیر مجاز ایرانی هستند و متاسفانه در سر صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در جریان این حوادث و از ابتدای سال 1400 تا کنون 559 نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز نیز دچار مصدومیت شدند که با حضور به موقع تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خدمات اولیه حیاتی به آنان ارائه شد و سپس به مراکز درمانی منتقل شده اند.

هاشمی شهری گفت: هرچند تمامی خدمات سلامت در بیمارستان‌های استان بصورت یکسان و کامل به همه بیماران ایرانی و غیر ایرانی ارائه می گردد اما عدم پوشش بیمه ای و ناتوانی اتباع غیر ایرانی از تامین هزینه های درمان باعث شده است تا فشار اقتصادی شدیدی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تحمیل شود.

وی در تشریح این وضعیت گفت: از ابتدای سال 1400 تا کنون بیش از 12 میلیارد تومان صرف ارائه خدمات درمانی به مصدومان غیر ایرانی حوادث جاده ای شده است که متاسفانه به دلیل اعسار و ناتوانی این افراد در پرداخت این هزینه ها پس از ترخیص از بیمارستان، عموما بر اقتصاد شکننده بیمارستان ها تحمیل شده است.   

 

کد خبر 1146172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha