دانش‌آموزان ابتدایی حافظ قرآن کریم در سقز تجلیل شدند

مدیر خانه قرآن محمد رسول الله(ص) شهرستان سقز گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر تعدادی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی حافظ اجزاء مختلف قرآن کریم در این شهرستان تجلیل شدند.

مصطفی سپهری مدیر خانه قرآن محمد رسول الله(ص) شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: خانه قرآن محمد رسول الله(ص) در حوزه حفظ قرآن کریم قرآن‌آموزان توانسته در تمامی رده‌های سنی به خوبی عمل کند و بیش از 25 نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر زیر 15 سال در زمینه حفظ در این خانه قرآنی فعالیت می‌کنند.

 

وی بیان کرد: دانش‌آموزان عضو این خانه قرآنی توانسته‌اند حداقل 3 جزء از قرآن کریم رو حفظ کنند.

 

مدیر خانه قرآن محمد رسول الله(ص) شهرستان سقز عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی این موسسه از سال ۱۳۹۵ به صورت خود گردان با فعالیت سه مربی دوره دیده و حافظ قرآن و با هدف توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی راه‌اندازی شد.

 

سپهری با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی از زمان فعالیت خود برنامه‌های قرآنی را به صورت هدفمند و منسجم آغاز کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ قرآن‌آموز داریم که در محدوده سنی هفت تا ۱۵سال مشغول فعالیت هستند.

 

وی تصریح کرد: به منظور تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه میان نوجوانان این خانه قرآنی در نظر دارد در رشته‌های مختلف قرآن از جمله روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و تفسیر کلاس‌های آموزشی برگزار کند.

 

مدیر خانه قرآن محمد رسول الله(ص) شهرستان سقز اضافه کرد: تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه به‌ویژه میان نوجوانان از رسالت‌های خانه‌ها و موسسات قرآنی است.

 

وی بیان کرد: به منظور ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان ابتدایی برای حفظ قرآن کریم از چهار  حافظ دانش آموز مقطع ابتدایی در رده  پنج جزء و ده جزء تجلیل شد.

کد خبر 1146194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha