قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه دشمنان امروز جرات نادیده گرفتن ایران را ندارند، گفت: قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: سال ۱۳۵۷ در حالی آغاز شد که صدای مهیب انفجار خشم مردم  که از ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ در قم آغاز شده بود از تبریز، یزد، جهرم، کازرون، تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، رفسنجان، همدان، نجف‌آباد و سایر شهرهای ایران به گوش شاه و آمریکا می‌رسید.امام خمینی(ره) با آنکه از ایران دور بودند حوادث انقلاب را روز به روز هدایت می‌کردند. پیام‌ها و اعلامیه‌ها و مصاحبه‌های امام پی در پی از نجف می‌رسید و بلافاصله به صورت‌های مختلف اعلامیه و نوار تکثیر می‌شد و در اختیار مردم قرارمی گرفت. امام ره ، مردم را به سرنگونی رژیم شاه دعوت می‌کردند و از توطئه‌هایی که ممکن بود انقلاب را به انحراف بکشاند، آگاه می‌ساختند.  در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام حمیدرضا شکری، امام جمعه لاریجان در مورد جایگاه ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب به شرح زیر ارایه می شود.

 

اهدف انقلاب اسلامی را توضیح بفرمایید؟

همه باید بدانند اهداف انقلاب اسلامی خدمت صادقانه در امور دین، دنیا، معیشت و رفاه مردم در مقیاس عمل است و نه فقط صرفا گفتار و باید تلاش کنیم با برگزاری جشن های متنوع و مطالبه گری از مسئولان اهداف دهه باشکوه فجر را تبیین کنیم.

 

در مورد دلایل بزرگداشت انقلاب اسلامی توضیح بفرمایید؟

یکی از مسایلی که چرا باید هر سال 22 بهمن گرامی داشته شود که به عنوان روز تثبیت انقلاب اسلامی و پیروزی اسلام و سرنگونی حکومت 2500 ساله شاهنشاهی است، این است که در عظمت انقلاب اسلامی همین بس که بیش از 40 سال است که آمریکا، اروپا و اسراییل و اذناب آنها تمام تلاش خود را برای از بین بردن نظام اسلامی بسیج کرده اند. همین مسئله نشان می دهد انقلاب اسلامی کار بسیار بزرگی کرده است و آنها به شدت از انقلاب ما زخمی هستند و نشان می دهد که انقلاب اسلامی ما منافع عظیمی از آنها را گرفته و به ملت بازگردانده است. فلسفه 22 بهمن مرگ بر آمریکاست یعنی مرگ بر اهداف استکباری آمریکا به همین جهت باید دهه فجر هر ساله گرامی داشته شود.

 

دشمن از چه شیوه ای برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می کند؟

جنایت های دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست. آنها با تمام توان و با سرمایه گذاری عظیم تلاش می کنند و هرگاه سرشان به سنگ می خورد، می گویند ملت ایران یک ملت پیش بینی نشده است. آنها در این مدت از هیچ خیانت و جنایتی کوتاهی نکرده اند، هشت سال جنگ تحمیلی و 230 هزار شهید یعنی 230 هزار نسل محاصره علمی و ممانعت از فناوری های هسته ای و حساس و سرنوشت ساز و محاصره تکنولوژی اقتصادی، فشار حداکثری، هجمه شدید فرهنگی و رسانه ای، تحریم دارویی، ترور دانشمندان هسته ای، ترور سردار سلیمانی بزرگترین سردار مبارزه با تروریسم، جنگ روانی و نرم و تهدید پشت تهدید که گزینه نظامی روی میز است از جمله جنایات آنهاست، آنها به صراحت اعلام کردند که مشکل ما با ایران قوی هسته ای نیست بلکه آنها اساسا با فلسفه جمهوری اسلامی مخالف اند. دشمنان بارها و بارها از شورای امنیت علیه ما قطعنامه نوشته اند و در شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ما بیانیه منتشر کردند و معاهده های بین المللی و رسمی را علیه ما نقض کردند. نقض معاهده رسمی برجام یکی از جنایت های آنهاست. آمریکا به بهانه های مختلف تمام پول های ایران در خارج از کشور را مصادره کرده و حتی پول نفت ایران در خارج از کشور را بلوکه کرده است و علاوه بر آن سیستم جهانی کشتیرانی را کاملا برای ما بستند.

دشمنان ایران اسلامی بانک مرکزی ایران را تحریم کردند که این امر با قوانین بین المللی کاملا منافات دارد. ایجاد داعش صرفا به خاطر بی آبرو کردن اسلام و رساندن آنها به ایران و تهران از جنایت های دیگر آنهاست. شعار داعش تماما نشان می دهد که به تحلیل آنها فقط با ایران کار دارند. آمریکا ناجوانمردانه ترین راهکارها را در رابطه با ایران انتخاب کرد.

 

آمریکا در روز روشن بعد از انقلاب هواپیمای مسافربری ایران را در فراز خلیج فارس مورد هدف قرار داد و فرمانده ناو آمریکایی مدال افتخار مخصوص آمریکا را دریافت کردند. وحشی ترین تروریست ها را به جان ملت ما انداختند و 17 هزار شهید ترور را به قتل رساندند. جنایات آمریکا در دنیا بی نظیر است. تروریست ها در پارلمان های اروپایی رفت و آمد دارند و هزینه بسیار سنگینی را ایران برای ترور پرداخت کرد. شهدای محراب دوباره نخواهند آمد. در موضوع ترور تا سطح رییس جمهور و نخست وزیر شهدای ترور قربانی شدند.

 

انقلاب اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چگونه تبین می شود؟

بعد از پیروزی انقلاب و دهه فجر انقلاب اسلامی، ایران اسلامی راه و اهداف خود را شناخت و فهمید باید در چه مسیری حرکت کند. در مسیر قله های تعالی از نظر صنعت، معدن، جایگاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید حرکت کنیم و آنچه را که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم تبیین کردند، بعد از گذشت 40 سال حرکت تازه نفس مردم انقلابی ایران به سمت سیر و صعود کارهای بسیار بزرگ و با عظمت آغاز شده است. امروز باید جایگاه خودمان را با گذشته بسنجیم و ببینیم که در دوران شاه همه چیز مستشاری بود و حتی اجازه بستن پیچ هواپیما را نداشتیم اما امروز بعد از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب با صبر و حوصله، تلاش و پشتکار جوانان ما به مرحله ای رسیدند که در سطح نخبگان راه یافتند. اگر امروز آنها جرات نمی کنند که خط قرمز به جمهوری اسلامی نشان دهند، این موضوع به دلیل پیشرفت علمی و تکنولوژیک جوانان اسلامی است و شاهد ابتکار جوانان در تولید موشک های نقطه زن و مسایل نانو و یا موشک های دوربرد هستیم.

 

در دهه چهارم انقلاب نگاه دشمنان به انقلاب اسلامی چگونه است؟

دشمنان امروز جرات نادیده گرفتن ایران را ندارند. امروز تنگه هرمز دست ماست و در آبراه های عظیم خلیج فارس حرف اول را ما می زنیم و دشمن جرات نگاه چپ به سمت خلیج فارس ندارد و اگر تنها دست از پا خطا کنند و وارد آب های مرزی خلیج فارس شوند، ایران با شجاعت و اقتدار تمام بدون ترس و واهمه برخلاف دوران شاه که حتی جرات به زبان آوردن نام آمریکا را نداشتند اما به برکت انقلاب این نیرو و این انرژی به ما داده شد که ما بتوانیم با کسی که خود را ابرقدرت در دنیا می داند، مقابله کنیم و نیروهای آن را دستگیر و دست بسته خود را تحویل نیروهای نظامی جمهوری اسلامی کردند. این همان گوشه ای از بیانیه گام دوم انقلاب و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

 

دهه فجر و 22 بهمن به معنای ما می توانیم، است و قدرت حرکت بر روی مسایلی را که در دوره شاه از ما دریغ شد و امروز از ما تحریم کردند را داریم. فلسفه 22 بهمن یعنی حرکت به سمت جلو. امروز انقلاب یعنی انقلاب درونی خودمان از نظر معنویت و سایر حوزه های مربوط به صنعت، تکنولوژی است و نباید در صنعت و تکنولوژی از دنیا عقب بمانیم و باید در دنیا در تمام حوزه ها پیشتاز باشیم.

 

جایگاه ایران پس از پیروزی انقلاب در میان کشورهای دنیا توضیح بفرمایید؟

 

بعد از پیروزی انقلاب هیچ شکی نیست که جایگاه ایران اسلامی تغییرات اساسی کرد و ارتباط استراتژیک ایران در شرایط کنونی بسیار پیشرفته و ارزشمند است یعنی در موضوع خاورمیانه 2020 روزهای پرخبری را سپری می کنیم. امروز در موضوع کرونا همه شاهد هستیم که ایران چگونه مواجه شد و توانست واکسن هایی را تولید کند که در خاورمیانه تحولات عظیمی را در این زمینه ایجاد کرد. در موضوع تجاوز دشمن امارات ادعا می کرد که جزایر سه گانه برای ماست اما ایران این قدرت را امروز دارد که با اقتدار به آنها نشان دهد که این جزایر از سرزمین لاینفک جمهوری اسلامی ایران است و در دورانی که حکومت شاه این جزایر را به بحرین داد اما امروز در هشت سال دفاع مقدس ما یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم و نگاه ویژه ای از این رفتار جمهوری اسلامی در منطقه به وجود آمده است. امروز مصر، الجزایر، لیبی و کشورهای اسلامی دیگر عراق، لبنان همگی از ما الگو می گیرند و فهمیدند که اگر بخواهند اقتدار خود را در مقابل دشمنان حفظ کنند، باید مانند ایران با صبر و تلاش و مقاومت مانند کوه بایستند.

 

نگاه دنیا نسبت به ایران پس از پیروزی انقلاب چه تغییری کرد ؟ نظام اسلامی چه الگویی را در سطح خاورمیانه ارایه کرد؟

در دنیای غرب و اروپا نیز ایران با مسایل علمی و پیشرفت هایی که به دست آورده است، توانسته صحبت هایی را در خاورمیانه و اروپا بزند و قدرت تثبیت خود را دارد. در موضوع میانجی گری و درگیری های کشورهای آسیای میانه مانند قفقاز و آذربایجان این ایران بود که حاکمیت صلح را تثبیت کرد. در موضوع لبنان حزب الله لبنان یکی از استوانه های اصلی نیابتی جمهوری اسلامی ایران است که امروز اسراییل قدرت مبارزه با لبنان را ندارد و این قدرت ناشی از الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران است. نفوذی که جمهوری اسلامی از لحاظ معنویت و سطح مقبولیت آن در دنیا دارد، امروز زبانزد عام و خاص است. امروز ایران قدرت آن را دارد که انتخابات آمریکا را به چالش بکشد. امروز این قدرت را داریم که آمریکا را زیر سوال ببریم و می بینیم که دیپلمات ها و لابی های یهودی آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند. این تحولات عظیم از مهمترین کارهایی است که جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا و خاورمیانه رقم زده است. امروز جوانان اروپایی به سمت معنویت و شنیدن سخن جمهوری اسلامی روی آوردند تا ببینند چگونه می توان در مقابل ابرقدرتی مانند آمریکا ایستاد. امروز نیروهای مقاومت، جوانان اروپایی و آسیایی همگی از ایران الگو می گیرند.

 

کد خبر 1146226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha