گلخانه مکانیزه صیفی در گلپایگان افتتاح شد

پروژه ۲۵ هزار مترمربعی گلخانه با سیستم ابتکاری جمع آوری آب که ویژگی صرفه جویی ۸۰ درصدی آب دارد با حضور فرمانده سپاه الزمان (عج) در روستای نیوان نار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، پروژه گلخانه مکانیزه صیفی جات و سیستم ابتکاری ذخیره اب باران و شبنم گلخانه با آورده شخصی در روستای نیوان نار به بهره برداری رسید.
« امیر مسعود شهبازی» با بیان اینکه سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان گلپایگان ۱۴ هکتار است، گفت: یک هکتار دیگر به زودی در گلشهر افتتاح می شود و گلخانه اقای اعظمی دارای ۲۳ هزار مترمربع فضای گلخانه ای و دوهزار مترمربع سایر قسمت ها و بخش اداری است .


رییس جهاد کشاورزی گلپایگان استفاده از آب های باران و شبنم گلخانه ای در این گلخانه را از ویژگی آن بر شمرد که صرفه جویی بالایی دارد.

در ادامه «ابراهیم اعظمی» تولید همیشگی و خارج از فصل محصولات صیفی و صرفه جویی در مصرف آب اشتغالزایی پایدار و تولید مستمر را از اهداف ایجاد گلخانه بیان کرد و گفت: این گلخانه به مساحت ۲۵۰۰ با هزینه ۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۰ نفر دائم و ۴۰ نفر دیکر در هنگام برداشت محصول ایجاد شده است.


جانشین کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گلپایگان، گوجه گیلاسی در فاز اول و در حال برداشت است و گوجه بزرگ و فلفل دلمه ای سه رنگ در فازهای بعدی برداشت ذکر کرد و افزود: حفاظ توری مناسب مانع از حضور حشرات و حفظ رطوبت مانع از رشد قارچ در محصولات می شود
وی در خصوص ابتکار جمع آوری آب و صرفه جویی ۸۰ درصدی مصرف آب تشریح کرد: استخری به مساحت هزار متر و عمق ۸ متر با ظرفیت ۸ هزار مترمکعب گنجایش با سرمایه ۳ میلیارد تومان احداث شده است و این استخر با بارش های اخیر، کاملا پر و حتی سر ریز شد.

/

کد خبر 1146250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha