ضرورت رعایت  کامل دستورالعمل های بهداشتی در مراسم اعتکاف/ بیان مسائل دینی اقناع کننده و تبیینی باشد

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: در مراسم معنوی اعتکاف که شرکت کنندگان بیشتر از نسل جوان هم هستند، برنامه های اقناع کننده اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جلسه ستاد شئون فرهنگی با محوریت مراسم اعتکاف که با حضور مسئولان دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی استان برگزار شذ، اظهار کرد: اعتکاف یک اردوی معنوی جذبه دار برای نسل جوان است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب و اسلامی با شبیخون فرهنگی به دنبال خدشه وارد کردن به ارزش ها و باورهای دینی و انقلابی جوانان ایران اسلامی هستند، یادآور شد: در این شرایط تهاجم فرهنگی برنامه های فرهنگی و دینی از جمله برگزاری مراسم معنوی اعتکاف که بسیار تاثیرگذار است، نیاز داریم.

 

وی با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، گفت: در برگزاری این مراسم معنوی باید متناسب با شرایط کرونایی، شرایط لازم در برگزاری مراسمات فراهم شده و احتیاط لازم در راستای حفظ سلامتی معتکفین انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه  اطلاع رسانی لازم در راستای برگزاری مراسم اعتکاف با حضور حداقلی و متناسب با شرایط و لزوم رعایت رعایت دستورالعمل های بهداشتی را باید داشته باشیم، افزود: برای کسانی که به اعتکاف می آیند هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی پذیرایی انجام شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه برای شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف که شرکت کنندگان بیشتر از نسل جوان هم هستند برنامه های اقناع کننده اجرا شود، ابراز کرد: در بیان مسائل احکام، حدیث، مسائل سیاسی و قرآن مدیریت شده کار و با رویکرد تبیین مسائل اقدام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیریت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف به گونه ای باشد که وقتی کسی سه روز در مسجد است یک فضای صمیمی ایجاد شود و کارشناسان مذهبی که در آنجا قرار دارند به سوالات و شبهات نسل جوان به خوبی و تبیینی پاسخ دهند.

 

گفتنی است، در این نشست مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی، انتظامی و فرهنگی، برنامه ها و پیشنهادات خود را در راستای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با حضور نماینده و لی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ارائه کردند.

کد خبر 1146285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha