انتقاد آیت الله العظمی مظاهری از تظاهر در جامعه

آیت الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان از تظاهر و ظاهرسازی و دوری از اخلاص در جامعه انتقاد کرد و خواستار اصلاح امور و تمرین برای کسب این درجه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری« در درس اخلاق مجازی در خصوص فضیلت های فراموش شده، به موضوع اخلاص عمل اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از فضائل فراموش شده جامعه امروز ما اخلاص در عمل است.

مراجع تقلید عالم تشیع، از تظاهر و ظاهرسازی در جامعه انتقاد کرد و افزود: اخلاص در عمل ارزش و جایگاه کار نیکو انسان را چند برابر می کند ولی تظاهر ارزش بالای یک کار را هم کاهش داده و آن وقت به اندازه پر کاه اهمیت نخواهد داشت.

 

وی بر تمرین نسبت به کسب اخلاص در عمل تاکید کرد و اذعان داشت: باید کارهای ما برای خداوند باشد و نباید به دنبال دنیا و ظاهر سازی و تبریک مردم کار کنیم.

آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به توصیه ائمه معصومین(ع) و بزرگان انقلاب مثل علامه طباطبایی گفت: در روز قیامت برخی با وجود اینکه کار خیر کرده اند، جبهه و جنگ رفته اند و به دیگران کمک کرده اند اما می بینند در صفحه عملشان چیزی نیست و به جهنم می روند که

این به دلیل نبود اخلاص در عمل و برای خودنمایی بوده است.

 

وی رنگ و بوی خدایی در عمل را عامل هدایت و بهشتی شدن انسان دانست و تصریح کرد: برای کسب این درجه بالا باید کار و تلاش کنیم و ارزش کارهایمان را بالا ببریم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان اخلاص را اکسیری برای رشد انسان و ارزش پیدا کردن اعمال انسان معرفی کرد و گفت: ائمه معصومین(ع) مثل حضرت علی(ع) در بخشش و کار نیکو خود اخلاص داشتند که نزول آیه بخشیدن انگشتر نمونه آن است.

 

*اخلاص در همسرداری و تربیت فرزند

 

وی با اشاره به اینکه همسرداری، خانه داری و تربیت فرزند برای خانم ها اجر بالایی دارد و ثواب شهید به آنان می دهند، اضافه کرد: مرد هم با کار و تلاش بیرون از خانه برای رفاه اهل و عیال خود همین جایگاه را می تواند بدست آورد ولی صداقت در عمل مهم است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اخلاص در همسرداری و تربیت فرزند ضرورت دارد و این موضوع باعث رشد افراد و دستیابی به مقام برتر خواهد شد و اینکه صبر و مشکلات را تحمل می کنیم و منت بر همدیگر نگذاریم به جایگاه بالا و اخلاص در عمل رسیده ایم.

 

وی ادامه داد:  تحمل سختی های زندگی و تلاش برای تربیت فرزندان اگر با نیت صادقانه و اخلاص باشد زمینه رشد و شهادت انسان را فراهم می کند.

کد خبر 1146345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha