روایت یکی از علمای اهل سنت گلستان در مورد وضعیت فاجعه‌بار در عصر پهلوی/ شیعه و سنی به برکت انقلاب اسلامی برادرانه زندگی می کنند

آخوند قزل گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب در یک فاجعه عظیم اجتماعی فرو رفته بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مراوه تپه، «ناصر آخوند قزل» در مراسم جشن انقلاب اسلامی اظهارکرد: اوضاع اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره قبل از انقلاب اسلامی بسیار فاجعه بار بود.

 

امام‌ جمعه مراوه تپه گفت: برخی می گویند قبل از انقلاب اصلا شیعه و سنی مطرح نبود و همه یکسان بودند اما این حرف درستی نیست. قبل از انقلاب برای تحصیل در دوره راهنمایی مجبور بودیم از قازانقایه در مراوه تپه به بجنورد برویم. در طول مسیر مدرسه تا محلی که اقامت داشتیم و شاید کمتر از ۲۰۰ متر بود، اهانت های بسیار می شنیدیم و از  ترس اینکه مبادا کسی به ما توهین کند، سعی می کردیم به سرعت این مسیر را برویم تا کسی ما را نبیند.

 

 

وی افزود: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، شیعه و سنی برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و از خدمات یکسانی هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار هستند.

 

 

امام جمعه موقت مراوه تپه ادامه داد: در همین مسیر کوتاه شراب فروشی ها و قمارخانه های زیادی وجود داشت. روزی برادر بزرگم در بلوار کنار خیابان در بجنورد نماز خواند و ده ها نفر به او اهانت کردند. اگر انقلاب نمی شد مشخص نبود که سرنوشت این کشور و مردم آن چه می شد.

 

وی افزود: به رغم همه هجمه ها، راه انداختن جنگ نرم و هدف قرار دادن مقدسات، هیچ کجای دنیا مانند ایران اسلامی به حجاب و نماز اهمیت نمی دهند. حوزه های علمیه چه شیعه و چه سنی از نظر علمی در هیچ جایی مانند ایران، جهش نداشته اند.

 

آخوند قزل بیان کرد: در زمینه اقتصادی هم با وجود همه مشکلاتی که داریم اما به پیشرفت های زیاد و بزرگی دست پیدا کردیم.  ۸ سال جنگی که به ما تحمیل شد، خسارت های زیادی به بار آورد و خیلی ها تصور می کردند ایران دیگر نمی تواند روی پای خود بایستد اما ما توانایی خود را در همه زمینه ها به دنیا اثبات کردیم. در همین  کرونا هم کشورمان جزو معدود کشورهایی است که واکسن آن را تولید کرده و این نشان از رشد علمی ما دارد.

 

کد خبر 1146355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha